استاندار هرمزگان:

ساخت و سازهای قبل از سال ۹۴ مردم روی زمین‌های دولتی سنددار می‌شود

استاندار هرمزگان در حوزه مسکن از امکان جدیدی برای آسایش خاطر مردم خبر داد و گفت: کسانی که قبل از سال ۱۳۹۴ برروی زمین‌های دولتی بنایی ساخته اند می توانند برای دریافت سند اقدام کنند.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی، با اشاره به برنامه دولت مردمی برای صدور اسنادمالکیت منازل فاقد سند در استان اظهارداشت: پیرو ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند “ک” تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ موضوع واگذاری اراضی متصرفه دولتی به مردم، این امکان با تلاش دولت مهیا شده تا زمین‌هایی که بنایی در آن‌ها ساخته شده به صورت رسمی به مردم واگذار شوند.

استاندار هرمزگان با تاکید به عینیت بخشی شعار دولت مردمی افزود: طبق این تصمیم دولت چنانچه مردم در عرصه‌هایی که در اختیار دارند قبل از ۱/۱/ ۱۳۹۴ بنایی احداث کرده باشند می‌توانند نسبت به دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکیدکرد: اداره کل راه و شهرسازی استان و ۹ دفتر پیشخوان دولتی آموزش دیده در انجام امور صدور اسناد مالکیت مردم، آماده رسیدگی به این موضوع هستند و مردم می‌توانند برای انجام فرآیند قانونی به آن‌ها مراجعه کنند.

دوستی بیان داشت: افرادی که خود یا همسرشان از دولت یا موسسات عمومی دولتی و غیر دولتی زمین و واحد مسکونی دریافت نکرده‌باشند و اصطلاحاً فرم ج آن‌ها سبز باشد در صورتی که عرصه تصرفی آن‌ها به ازای هر متر مربع کمتر از ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود، تا سقف ۲۰۰ متر مربع بهای زمین به قیمت منطقه‌ای به آنها واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: فرصت ثبت‌نام این طرح تا انتهای سال است و از مردم تقاضا می‌شود در اولین فرصت جهت تشکیل پرونده به دفاتر پیشخوان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها مراجعه کنند.