معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان:

چهار محله در استان هرمزگان بهسازی شد

بندرعباس - معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان گفت: چهار محله در شهرهای بندرعباس و بندرخمیر که در بافت فرسوده شهری واقع شده است، در قالب برنامه ملی بازآفرینی شهری، بهسازی شد.

به گزارش خورنا به نقل از مهر ، مرتضی اسدی بیان داشت: در قالب طرح بازآفرینی شهری، بهسازی و آسفالت معابر بافت فرسوده محله های «شهرک توحید»، «سورو» و «جهانبار» در بندرعباس و محله «سلمان فارسی» در بندرخمیر انجام شد. عملیات بهسازی این محلات با اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات باز آفرینی شهری ایران، در گستره ۳۱ هزار و ۹۳۰ متر مربع به پایان رسید.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان اظهار داشت: این پروژه با همکاری شهرداری‌ها در راستای برنامه بازآفرینی شهری و جهت کمک به مردم ساکن در این محلات اجرا شده است.

اسدی همچنین از عملیات زیرسازی و آسفالت معابر محلات مورد هدف شهرستان بندرعباس در قالب طرح باز آفرینی شهری در آینده خبر داد.

وی یادآورشد: هدف اصلی در اجرای طرح بازآفرینی شهری، حفاظت و صیانت از افرادی است که در سکونت‌گاه‌هایی با بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری زندگی می‌کنند و در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی با خطر روبه‌رو هستند.

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای ۲ هزار و ۳۹۱ هکتار بافت فرسوده شهری در ۴۱ محله و هشت شهر با حدود ۲۰ درصد از جمعیت است.