جزئیات تسهیلات لوازم خانگی ویژه زوج‌های جوان اعلام شد 

پس از تخصیص وام ۵۰ میلیون تومانی خبرنگاران با ۱۸ درصد سود و یک ضامن، اعلام شده بود شد که در گام بعدی قرار است این تسهیلات خرید لوازم خانگی ایرانی به زوج‌های جوان تعلق گیرد؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام خبر صدور کارت‌های اعتباری۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی ایرانی، به بیان جزئیات این تسهیلات پرداخت.  

ایسنا: تابستان امسال خبر اعطای تسهیلات ۵٠ میلیون تومانی به خبرنگاران، بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارت صمت، بانک‌ها و تولیدکنندگان، اعلام شد؛ پس از آن در گام بعدی مقرر شده بود که این وام به زوج‌های جوان برای خرید لوازم خانگی ایرانی در قالب جهیزیه اعطا شود.

حال این مهم قرار است که انجام شود؛ در رابطه با جزئیات این طرح و اعطای تسهیلات خرید لوازم خانگی، امید قالیباف- سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده تا سقف ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای خرید لوازم خانگی ایرانی به متقاضیان اختصاص پیدا کند. این تسهیلات در قالب کارت‌های اعتباری با سه سقف ۳۰ میلیون تومان،۵۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان توسط پنج بانک صادر و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند برای خرید به نمایشگاه ( نمایشگاه دائمی لوازم خانگی که برپاست) یا مراکز عرضه محصولات ایرانی مراجعه و نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود اقدام کنند. 

این مقام مسئول گفت:  متقاضیان می‌توانند  با مراجعه به سامانه جهاد کالا به آدرس اینترنتی  jahadkala.ir نسبت به ثبت درخواست خود از طریق گزینه «ثبت طرح ملی» را انتخاب و ثبت نام کنند.

وی افزود: پس تکمیل مراحل ثبت درخواست، پنج بانک ارائه کننده تسهیلات، برای پرداخت کارت اعتباری به متقاضی معرفی می‌شوند. ثبت‌نام کنندگان می‌توانند با مراجعه به هر یک از این بانک‌ها مدارک لازم را بارگزاری کند.

قالیباف ضمن  تاکید بر اینکه صدور کارت‌ها با توجه به اعتبارسنجی مشتریان توسط سیستم بانکی انجام می‌شود و در نهایت کارت اعتباری به ادرس متقاضی پست خواهد شد، تصریح کرد: متقاضیان خواستار دریافت کارت اعتباری خرید لوازم خانگی ایرانی، در گام نخست زوج‌های جوان هستند و سپس به تناسب ارزیابی تقاضا، افراد دیگر می‌توانند برای دریافت این کارت‌های اعتباری اقدام کنند. در گام نخست این کارت‌های برای ۲۵۰ هزار نفر درنظر گرفته شده است. 

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: سود این تسهیلات، همانند تسهیلات ویژه خبرنگاران، ۱۸ درصد و با بازپرداخت سه ساله تعیین شده است.

مشاور وزیر صمت در پایان اظهار کرد: کالاهای خریداری شده در قالب این کارت‌ها، پنج درصد زیر قیمت بازار فروخته خواهند شد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *