افزایش ساعات کاری معلمان بازنشسته در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به‌کارگیری بازنشستگان در اولویت وزارت آموزش و پرورش نیست، گفت: برای تدریس تمام وقت معلمان بازنشسته در مقطع ابتدایی به دنبال مجوز سران قوا هستیم.

به گزارش خورنا یوسف نوری درباره علت بکارگیری بازنشستگان در کلاس‌‎های درس، گفت: هر ساله بازنشستگان به علت کمبود معلم و برای ترمیم کمبود ساعات آموزش و پرورش بکار گرفته می‌شدند و این موضوع در طول سالیان گذشته همواره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه امسال بحث ما روی ساعات فعالیت بازنشستگان به ویژه در مقطع ابتدایی بود، افزود: در سال‌های گذشته مجوزی صادر شده بود که این عزیزان بصورت یک سوم ساعات قانونی در کلاس‌های درس حاضر شوند ولی با توجه به اینکه این امکان وجود ندارد، سه معلم برای یک کلاس درس در مقطع ابتدایی در نظر می گیریم لذا این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شد تا از این معلمان بازنشسته در دوره ابتدایی به صورت ۲۴ ساعته استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فکر می‌کنم این موضوع در جلسه سران تصویب شده البته باید دید ابلاغ هم شده یا خیر، ادامه داد: تنها تغییری که امسال در نحوه به کارگیری بازنشستگان داشتیم، افزایش ساعات آن‌ها است.

نوری در پایان تأکید کرد: البته سیاست ما در به‌کارگیری نیروها، نخست با معلمان اصلی و موظف بوده بعلاوه اضافه تدریس‌های آن‌ها، سپس با معلمان خرید خدمات‌ و در نهایت از وجود نیروهای بازنشسته استفاده می‌کنیم.