وزیر ورزش: وام ازدواج از سال آینده پرداخت می شود

خورنا: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال جاری تنها ۶۰ درصد از زوجین متقاضی وام ازدواج دریافت کرده اند، گفت: بنابر دستور رییس جمهوری به بانک مرکزی قرار است سایر متقاضیان از اوایل سال آینده وام دریافت کنند.

به گزارش ایسنا همه متقاضیان دریافت وام ازدواج تا سال ۹۱ این وام را دریافت کرده‌اند، البته موضوع وام ازدواج جزء اختیارات وزارت ورزش و جوانان نیست و بانک مرکزی متولی این امر است.

وی ادامه داد: این وزارتخانه به عنوان دستگاه پایش کننده گزارش مربوط به پرداخت‌های وام ازدواج را با حضور رییس جمهوری و سایردستگاه‌های مربوطه در شورای عالی جوانان ارائه داد و قرار شد افرادی که وام ازدواج دریافت نکرده اند از اوایل سال آینده وام دریافت کنند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد تغییر شرایط پرداخت وام ازدواج و حذف ضامن برای دریافت این وام عنوان کرد: این امر باید مورد پذیرش نظام بانکی کشور باشد. هر چند که بانک‌ها عموما با موضوع حذف ضامن موافق نیستند و نمی‌توانیم بانک‌ها را به انجام این کار مجبور کنیم.

عباسی افزود: سالانه حدود یک میلیون نفر متقاضی دریافت وام ازدواج هستند و بانک‌ها مدعی هستند اگر تنها ۱۰۰ هزار نفر از وام گیرندگان وام خود را به بانک‌ها پرداخت نکنند و ضامنی نیز در این زمینه نداشته باشند چگونه می‌توانیم پول‌های قرض الحسنه مردم را به آنها پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه اگر بانک‌ها در زمینه تغییر حذف ضامن به توافق برسند مشکلی وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: دستور از سرگیری وام ها به متقاضیان توسط رییس جمهوری داده شده است.