دبیر ستاد حقوق بشر خواهان ارائه گزارش فوری و شفاف درباره فوت مهسا امینی شد

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر از دستگاه های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد علت فوت مهسا امینی با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

به گزارش خورنا و به نقل از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی ضمن تسلیت به خانواده مهسا امینی با اشاره به اینکه چندین واحد قضایی و غیر قضایی دستوراتی را برای تحقیق و بررسی صادر کرده‌اند و تیم‌های ویژه و تخصصی نیز تشکیل شده است، تاکید کرد تحقیقات و اعلام نتایج نباید مشمول مرور زمان شود و فرایند طولانی را طی کند.

وی از مسئولان قضایی ذیربط درخواست کرد تا چنانچه قصور یا تقصیری در این پرونده مشاهده شد با مسببان و عوامل و مرتکبان این وضعیت، برخورد قانونی و فوری انجام شود.

غریب آبادی تصریح کرد: ستاد حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق اولیه و بنیادین همه شهروندان مطابق با اصول قانون اساسی از سوی تمامی نهادها و سازمان‌های کشور، نقض احتمالی حقوق بشر این شهروند ایرانی را بررسی و پیگیری خواهد.

گفتنی است مهسا امینی دختر ۲۲ ساله و اهل استان کردستان بود که روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ پس از بازداشت توسط گشت ارشاد دچار ایست قلبی شد و به کما رفت و سرانجام روز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در بیمارستان کسری تهران جان سپرد.