۶۸ هزار راس دام در شادگان واکسینه شد

خورنا: رئیس شبکه دامپزشکی شادگان گفت: در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی ۶۸ هزار دام در این شهرستان واکسینه شدند.

رضا حفیظی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: شبکه دامپزشکی شادگان در راستای توجه به سلامت دام اقداماتی را در سال جاری انجام داده است.

وی افزود: در این راستا بیش از ۶۸ هزار راس دام سبک و سنگین در زمینه طرح پیشگیری از بیماری تب برفکی در شهرستان شادگان واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شادگان ادامه داد: در مجموع ۴۸ هزار راس دام سبک (گوسفند) و ۲۰ هزار راس دام سنگین ( گاو و گاومیش) در این مدت واکسینه شدند.

حفیظی تصریح کرد: این تعداد راس دام در سطح شهر و همچنین ۲۲۰ روستای تابعه شادگان واکسینه شده‌اند.

وی اضافه کرد: ایمن‌سازی در دام‌ها در برابر بیماری‌های دامی و قابل انتقال به انسان از اهداف اجرای طرح‌های واکسیناسیون در شادگان است.

رئیس شبکه دامپزشکی شادگان خاطرنشان‌کرد: تب برفکی از واگیردارترین بیماری‌های دامی است که از راه‌های مختلف هوا و تماس و مستقیم قابل انتقال بوده و باعث زیان‌های اقتصادی قابل توجهی می‌شود.

حفیظی افزود: این بیماری در زمینه مرگ و میرها در دام‌های بالغ کمتر اما در دام‌های جوان  بیشتر تاثیرگذار است.

وی گفت: علت این امر نیز ایجاد میوکاردیت قلبی شمار در دام‌های جوان پس از ابتلا به بیماری تب برفکی است.

رئیس شبکه دامپزشکی شادگان اضافه کرد: عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه را نیز افزایش می‌دهد.

حفیظی خاطرنشان‌کرد: دامپزشکی با نظارت بر بیماری‌های مشترک از جمله تب برفکی، تب مالت، سل و هاری در تحقق شعار دام سالم، غذای سالم گام برمی‌دارد و تلاش‌های زیادی در این راستا انجام شده است.