دستگیری یک سردار و یک سرهنگ قلابی در تهران!

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سردار و یک سرهنگ قلابی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خورنا سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به برخی از مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌روز اخیر گفت: روزگذشته ماموران کلانتری بازار از طریق منابع خبری متوجه شدند که فردی با معرفی خود به عنوان سردار یکی از ارگان‌های نظامی اقدام به تردد در این محدوده کرده است. بررسی ماموران برای سنجش صحت و سقم این موضوع آغاز شده و آنان متوجه شدند که این فرد نه تنها خود را سرتیپ تمام معرفی کرده است، بلکه یک قبضه سلاح جنگی نیز به همراه خود دارد.

وی با بیان اینکه بلافاصله اقدامات برای رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت،  گفت:‌ ماموران پلیس سریعا به محل فرستاده شدند و متهم را حین گفت‌وگو با یکی از شهروندان شناسایی و دستگیر کردند. همچنین با بررسی‌های پلیسی و استعلام انجام شده مشخص شد که این فرد نظامی نبوده و در هیچ یک از ارگان‌های نیروهای مسلح مشغول به کار نیست. این فرد بدون داشتن کارت شناسایی، تنها با پوشیدن لباس فرم و نصب آرم و علائم درجه سرتیپ دومی و حمل یک سلاح کلت جنگی در سطح شهر تردد کرده بود.

موقوفه‌ای ادامه داد: در بررسی سوابق فرد مشخص شد که وی سابقه‌دار بوده و قبلا هم چندین بار با همین عنوان مجرمانه دستگیر و روانه زندان شده است. در همین راستا نیز برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و متهم با دستور قضایی و برای بررسی‌های بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری سرهنگ قلابی در میدان آزادی

دومین پرونده نیز مربوط به جعل عنوان مامور نظامی است، در همین زمینه رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت:‌ به دنبال وقوع تصادفی در محدوده میدان آزادی و تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری آزادی به محل مورد نظر فرستاده شدند. وقتی ماموران در محل حاضر شدند مردی که تصادف کرده‌بود، خود را از عوامل پلیس آگاهی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیات ابتدایی به این فرد مشکوک شدند، گفت: در همین راستا نیز بررسی‌های آغازین ماموران برای شناسایی هویت این فرد آغاز و مشخص شد که اظهارات این فرد صحت نداشته است. بررسی‌های بیشتر همچنین منجر به کشف یک عدد اسلحه کلت کمری، یک رشته دستبند فلزی،  بیسیم دستی و کارت شناسایی جعلی با درجه سرهنگی از خودروی این فرد شد.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، متهم ۴۰ ساله پس از انتقال به کلانتری به جرم خود و کلاهبرداری از شهروندان معترف شد که در همین راستا نیز برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.