اجرای فاز دوم فاضلاب خرمشهر تا سال آینده

خورنا: مدیرعامل شرکت آبفای استان خوزستان از اجرای فاز دوم فاضلاب خرمشهر و پروژه ۲۰ کیلومتر خط انتقال اصلی خطوط فرعی این بخش تا سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد در آیین کلنگ‌زنی اجرای شبکه فاضلاب مناطق کوت شیخ یک و محرزی، اظهار کرد: اجرایی شدن فاز دوم طرح فاضلاب خرمشهر از محل اوراق مشارکت اتفاق مهم و بزرگ دیگری‌ست که در این شهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح فاضلاب خرمشهر یک کار ملی و فراسازمانی است و همکاری و همیاری سایر سازمان‌ها را می‌طلبد، در خصوص جزئیات فاز دوم گفت: در این پروژه۲۰ کیلومتر خط انتقال اصلی خطوط فرعی با اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت (اوراق مشارکت)، که با احتساب هزینه‌های متفرقه ( خرید لوله و…) بالغ بر یک‌صد میلیارد ریال می‌شود، تا سال آینده اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان خوزستان با اشاره به اینکه اعتبارات این پروژه حدود چهار برابر متوسط اعتباری است که در طول ۱۰ سال گذشته به بخش فاضلاب این شهر اختصاص یافته، این افزایش اعتبار را، نشان از عزم جدی نظام جمهوری اسلامی به مجموعه آبفای استان خوزستان برای رفع مشکلات فاضلاب خرمشهر دانست.

وی با اشاره به اینکه در این طرح مناطق کوت شیخ یک و محرزی تحت پوشش قرار خواهند گرفت، هدف از اجرای پروژه فاضلاب این منطقه را جمع‌آوری و دفع فاضلاب به روش مدرن و بهداشتی و پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح امکان بهره‌مندی ۸ هزار نفر از مردم این دو منطقه را از شبکه مدرن و استاندارد دفع فاضلاب فراهم می‌سازد.

صنیعی‌نژاد در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه این طرح مناطق وسیعی از شهر را شامل می‌شود از ساکنان این مناطق تقاضا کرد تا با صبر و تحمل و سعه صدر، خادمان خود در شرکت آبفا را تا پایان اجرای این طرح همراهی کنند.

وی با بیان اینکه اجرای فاز دوم، بخشی از طرح جامع فاضلاب شهر خرمشهر است، خاطرنشان کرد: جمع کل خطوط لوله‌گذاری در طرح جامع فاضلاب شهر خرمشهر ۲۵۸ کیلومتر است که اجرای مابقی این طرح در فازهای بعدی به مرحله اجرا در می‌آید.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: افق طرح جامع فاضلاب خرمشهر سال ۱۴۱۵ بوده و در افق طرح ۳۳۲ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار خواهد داد.

گفتنیست پیش از این عملیات اجرایی شبکه فاضلاب مناطق غفار نصیری، کوت شیخ و بخشی از منطقه موسوی شامل خیابان‌های مولوی، زابل، مانی، شیرین، ستوده اول، ستوده دوم و سوم، بلوار شهید رجایی، بلوار رسول اکرم، بلوار حجاب و بلوار ساحلی از محل اعتبار مشارکت‌های مردمی (اوراق مشارکت) در خرمشهر آغاز شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *