فرماندار هندیجان: عملیات شکست حصر آبادان بازشناسی شود

خورنا: بهروز فرج‌الهی امروز به‌مناسبت سالروز شکست حصر آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: پس از حصر آبادان توسط نیروهای بعثی و استقرار دشمن در منطقه ذوالفقاری، حضرت امام خمینی(ره) دستور شکست حصر آبادان را به رزمندگان اسلام ابلاغ کرد.
وی خاطرنشان کرد: فرمان تاریخی امام راحل(ره) مبنی بر شکست حصر آبادان عامل اصلی پیروزی عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان بود.
فرماندار هندیجان افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت رزمندگان در این عملیات روحیه بالای مردم آبادان و عادی بودن شرایط زندگی در این شهر با وجود محاصره آن بود.
وی ادامه داد: پیروزی رزمندگان در عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان یک سال پس از محاصره آن تاثیری شگرف بر روحیه مردم داشت و باعث خوشحالی امام خمینی(ره) شد.
فرج‌الهی تصریح کرد: امروزه بسیاری از جوانان ما آگاهی درستی از عملیات ثامن‌الائمه و رمز پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل دشمن تا بن‌دندان مسلح ندارند.
وی در ادامه با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: باید عملیات‌های موفقیت‌آمیز و بزرگ دفاع‌مقدس از جمله عملیات شکست حصر آبادان، فتح‌المبین و فتح خرمشهر برای جوانان به‌درستی بازشناسی شود.
فرماندار هندیجان با اشاره به رشادت‌ها و ایثار رزمندگان اسلام اضافه کرد: بیداری اسلامی در جهان از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشات می‌گیرد.
وی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که استکبار جهانی و دشمن حتی یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی را نتوانست از میهن جدا کند.
فرج‌الهی خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان امروزه باید در دستور کار مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد.
وی افزود: امروزه دشمنان از جبهه دیگری وارد جنگ با ایران شده‌اند و تلاش می‌کنند از راه تبلیغات منفی در جهان و جنگ نرم این انقلاب را شکست دهند اما هوشیاری مردم و به‌ویژه جوانان فرصت این امر را از آنان خواهد گرفت.
فرماندار هندیجان ادامه داد: در طول سه دهه گذشته دشمن از راه تحریم‌های اقتصادی تلاش کرد این انقلاب را در مرزهای ایران متوقف کند اما بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا این ترفند را نیز از آنان گرفت.
وی تصریح کرد: امیدواریم جوانان غیور این مرز و بوم همچون گذشته حول محور ولایت‌فقیه گام بردارند و به موفقیت‌های روزافزون دست یابند.