مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان: وظیفه ما رسیدگی است نه بازرسی/ وجود ۳۰ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در خوزستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: وظیفه اصلی ما رسیدگی به پرونده‌های ارائه شده از سوی دستگاههای نظارتی است و در زمینه بازرسی‌های میدانی از اصناف و بازار تنها با این دستگاهها همکاری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز نعمت الله بیرانوندی در نشست خبری امروز یکشنبه ۱۳ شهریور گفت: برطبق قانون وظیفه تعزیرات حکومتی رسیدگی به موارد ارائه شده از سوی اتاق اصناف، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، صمت، علوم پزشکی، نیروی انتظامی، ستادهای خبری، محاکم قضایی، سازمان جنگلها و مراتع، حفاظت محیط زیست، وزارت اطلاعات، جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: البته تعزیرات حکومتی به خاطر احترام به دغدغه‌های مردمی و تاکیدات مقامات ملی و استانی از طریق قاضی‌های کشیک با دستگاههای مربوطه نیز در بحث نظارتهای میدانی همکاری می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان از دو هزار و ۴۹۷ گشت مشترک روسای شعب تعزیرات حکومتی استان با دستگاههای نظارتی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در این سال از ده هزار و ۹۸۰ واحد صنفی که مورد بازدید قرار گرفت دو هزار و ۴۱۴ واحد متخلف شناسایی و به سه هزار و ۵۱۳ واحد نیز تذکر داده شد.

بیرانوندی ادامه داد: همچنین در سال جدید نیز تا ۱۲ شهریورماه در حدود ۶۳۶ نوبت گشت مشترک تشکیل و دو هزار و ۸۰۲ مورد بازرسی انجام و ۹۲۵ واحد متخلف شناسایی شد.

وی حوزه فعالیت تعزیرات حکومتی را در بخش کالا و خدمات، بهداشت و قاچاق دانست و اظهار کرد: در سال گذشته از ۲۴ هزار و ۷۸۱ پرونده تشکیل شده در سطح استان در حدود ۲۴ هزار و ۴۹۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که بیشتر این پرونده‌ها مربوط به حوزه کالا و خدمات بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با بیان اینکه در حدود ۳۰ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در استان وجود دارد گفت: در سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۷۷ مورد پرونده در حوزه بازار، سه هزار ۴۶۶ مورد در حوزه قاچاق کالا و ارز و دو هزار و ۵۳۸ مورد نیز در حوزه بهداشت مورد بررسی تعزیرات حکومتی استان قرار گرفت.

بیرانوندی از کشف ۲۸ تن کالا احتکاری در سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز یازده هزار و ۸۷ پرونده در اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۹۴ پرونده وارد اجرای احکام شد و ۱۵ هزار و ۱۶۵ پرونده نیز به مرحله اجرای حکم رسید و از ابتدای امسال نیز تاکنون شش هزار و ۵۶۵ پرونده وارد اجرای احکام شده است که به همراه تعدادی پرونده از قبل در مجموع شش هزار و ۷۳۲ پرونده تا ۱۲ شهریور امسال به مرحله اجرای حکم رسیده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ضمن اشاره به شماره ۱۳۵ برای ثبت شکایات مردمی در مورد تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی گفت: سال گذشته ۴۹۱ مورد و در سال جدید نیز تاکنون ۴۸۶ مورد شکایت در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان ثبت شده است.

بیرانوندی در پایان از افزایش پنج برابری جرائم نقدی تخلفات در حوزه‌های مرتبط با تعزیرات حکومتی خبر داد و خاطر نشان کرد: این جرائم جدید باعث بازدارندگی و مانع تکرار تخلفات در حوزه‌های مختلف صنفی خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رایهن متاسفانه جوری از تخلفات تعزیراتی در صنف های مختلف صحبت می کنید اینکاری در کشور تمام مسئولین پیامبر و امام زاده هستید آقایان شما با ابن کارتون هم جوانان را و هم مردم را به دولت بی اعتماد کردید گویا از شما مسئولین هیچ تخلفی سر نزده تمامی شماها با رشوه گرفتن از مردم و حتی کسی قادر به رشوه نباشد مغازه او را می بندید و به زور از ایشان مبالق هنگفتی درخواست می کنید همین سرهنگ مرادی بار ها رشوه گرفت و انشاالله فیلم در حال رشوه گرفتن ایشان را از طریق روزنامه و تلفزیون پخش خواهیم کرد مطمئن باشید سلام مارا به آقای بیرانیودی هم برسانید