تاج بر سر بی کلاه فوتبال

هوشنگ نوبخت

امروز هم در حالی شاهد ورق خوردن برگی دیگر از دفتر تاریخ فوتبال بودیم که شک ندارم خیلی ها باید در مورد آن به نسل های بعد پاسخگو باشند.
اندر حکایت دنیای عجیب فوتبال ما ، کم از این دست اتفاقات عجیب را به خود ندیده است که خدای ناکرده باعث شود، تعجب کنیم.
علیرغم همه احترامی که به شخص آقای تاج و زحماتش برای فوتبال در دوره های مختلف داریم ، ضرورت دارد جهت احترام به افکار عمومی ، متولیان ورزش و حتی مسوولین رده بالای نظام پاسخگوی چند ابهام بزرگ در این خصوص باشند.
چگونه می شود کسی که مدت هاست به دلایل مختلف از جمله ابر بدهی ویلموتس مورد تائید مراجع قضایی و حقوقی کشور نیست و چه بسا باید به خاطر این سهل انگاری و غفلتی که یک بدهی بزرگ بر دوش بیت المال گذاشته باید در زندان باشد ، الان در راس فوتبال مملکت بنشیند؟!
چگونه می شود، شخصی که در اوج فشارها و بازرسی ها به ناگاه دچار حمله مصلحتی قلبی می شود، پس از مدتی که داغ جامعه فوتبال کمرنگ تر شده به یکباره چنان قوت قلب می گیرد که می تواند بدون استرس ، دنیای پرهیاهوی فوتبال را مدیریت کند؟!
چگونه می شود ، کسی که هنوز دولت و مجلس مانده اند چگونه ابر بدهی بر جای مانده از دوران مدیریت اش را بپردازند، دیگر بار هوس کرده قراردادی جدید با کیروش پر مدعا و گرانقیمت ببندد و قید اسکوچیچ آرام و ارزان را بزند؟!
چگونه می شود کسی که در هفته های گذشته حتی حاضر نشده به احترام مردم در برنامه های تلویزیونی حاضر شود تا برنامه های خود را اعلام و نقطه نظرات اش را به صورت شفاف بگوید، بی هیچ تبلیغ و رسانه ای به چنین رای بالایی دست یابد؟!
امیدوارم ، نمایندگان سیستم قضایی و نظارتی و حتی نمایندگان مجلسی که در صداوسیما با صراحت از عدم تائید صلاحیت آقای تاج سخن می گفتند ، الان به افکار عمومی پاسخ دهند که در طول این یک هفته چه شد که همان شخص قاطعانه بر کرسی فوتبال ایران نشسته است.
بی شک ، نیت ما از مطرح کردن این مباحث و ابهامات ، انگشت اتهام به سوی شخص مهدی تاج نیست بلکه بررسی سیستم و پشت پرده هایی است که نظر و خواسته بیش از ۸۰ میلیون ایرانی و دوستداران فوتبال را بی هیچ ملاحظه ای نادیده می گیرند و آنگونه عمل می کنند که خود می خواهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *