پایانه مسافربری دریایی بوشهر تا قبل جام جهانی آماده می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی استان بوشهر طی روزهای اخیر به پایان رسیده و بخش خشکی آن نیز تا قبل از آغاز جام جهانی آماده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا،  عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۲ پروژه در بنادر استان بوشهر از جمله عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر در مراسمی صبح امروز  با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بوشهر آغاز شد.

محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در مراسم افتتاح پروژه‌های بندری اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۸ پروژه در استان بوشهر افتتاح و عملیات اجرایی چهار پروژه آغاز می‌شود که مجموع اعتبار آنها سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت امسال شامل بهره‌برداری از گیت موقت ورودی و خروجی مجتمع بندری نگین و اتمام تعمیرات اساسی مخزن هوایی ۱۰۰ مترمکعبی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: بهره‌برداری از قایق طناب‌گیر همیار ۳ و اتمام تعمیرات ساختمان ناوتکس از دیگر پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت هستند.

شکیبی نسب ابراز کرد: در هفته دولت همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه با دو هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز که با اتمام آنها در مجموع برای ۵۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های یاد شده شامل آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر، لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با حجم ۳۳۰ هزار مترمکعب، احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر و احداث پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر است که عملیاتی می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: پروژه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر با هدف خدمت رسانی به مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر کلید خورده است که با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت دو ماه به اتمام خواهد رسید.

شکیبی نسب اعلام کرد: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی استان بوشهر طی روزهای اخیر به پایان رسیده و بخش خشکی آن نیز تا قبل از آغاز جام جهانی آماده خواهد شد.

وی افزود: تاکنون چندین کشتی مسافربری و روروپسنجر به ارائه خدمات در مسیر بوشهر – دوحه برای ایام برگزاری جام جهانی اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر در این راستا با احداث زیرساخت‌های مورد نیاز ترددهای دریایی سعی دارد میزبانی شایسته برای هموطنان و بویژه فوتبال دوستان برای اعزام به کشور قطر و دیدن مسابقات جام جهانی کنند.