هفته دولت ۱۹۶ پروژه در خوزستان به بهره‌برداری می رسد

استاندار خوزستان از بهر‌ه‌برداری ۱۹۶ پروژه طی هفته دولت در استان خبر داد و گفت: در راس این پروژه‌ها طرح آبرسانی غدیر بوده که در حال گذراندن مراحل آزمایشی است که بعد از این مرحله آب آشامیدنی با کیفیت را در اختیار ۵۲ درصد از مردم استان قرار می‌دهد.

به گزارش خورنا صادق خلیلیان امروز چهارشنبه دوم شهریورماه در حاشیه آیین غبارروبی از گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، در تشریح برنامه‌های هفته دولت در خوزستان اظهار کرد: ۱۹۶ پروژه‌ متنوع در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که در راس آن‌ها طرح آبرسانی غدیر است. این طرح یک اَبَر پروژه بود و در حال حاضر مراحل آزمایشی را می‌گذراند و بعد از مرحله آزمایشی آب آشامیدنی با کیفیت در اختیار ۵۲ درصد از مردم استان قرار می‌دهد.

استاندار خوزستان گفت: این طرح به صورت اضطراری و میان مدت در چهارچوب مصوبه و سفر هیات دولت انجام شده و ظرف حدود ۱۰ ماه به اتمام رسید.

وی ادامه داد: طرح اضطراری فاضلاب شهر اهواز که مشکل بخشی از نقاط بحرانی را برطرف کرد، در راستای طرح جامع فاضلاب بوده و از دیگر طرح‌های مصوبه سفر هیات دولت به استان است.

آبرسانی به ۱۵۰۰ روستا

خلیلیان اضافه کرد: سال‌ها با مشکل آبی برای روستاها مواجه بودیم که خوشبختانه در سال گذشته آب یکهزار و ۱۰۰ روستا و در سال جاری جاری نیز آب ۴۰۰ روستا پایدار و تامین شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری خانه هنرمندان در هفته دولت، گفت: در بحث درمان نیز بیمارستان علوی آبادان با ۲۲۰ تخت‌ خواب به اتمام رسیده و بخش اورژانس آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: اقداماتی در زمینه راه‌های اصلی استان مانند راه‌هایی که خوزستان را به استان‌های مرکزی و شرقی وصل می‌کند انجام شده و بخش‌هایی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ۲ خطه کردن راه آهن اهواز-اندیمشک را از دیگر در مصوبات سفر هیات دولت عنوان و خاطرنشان کرد: در‌ مجموع اعتبار ۳۴۰ هزار میلیارد ریال مصوبات سفر هیات دولت به استان است که بخشی از پروژ‌های آن در هفته دولت افتتاح می‌شود و سایر طرح‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود. با توجه به روند اجرای طرح‌ها امید داریم ظرف ۲ سال آینده مشکلات اصلی استان برطرف شود.

خلیلیان با بیان اینکه پروژه‌های دیگری در زمینه راه، بهداشت، درمان و مسائل فرهنگی در هفته دولت داریم، افزود: اقداماتی از سال گذشته برای احیا صنایع و کارخانجات راکد انجام و برخی از آن‌ها احیا و اشتغالزایی خوبی داشتند.

وی با اشاره به اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سرمایه‌گذاری که اشتغالزایی خوبی در استان خواهد داشت، یادآور شد: یکی از دستاورهای بزرگ نیز اقدامات انجام شده در مشکلات آبی در بخش کشاورزی بود که با تغییر الگوی کشت موفق شدیم علیرغم ۲۱ درصد کاهش بارندگی افزایش ۲۴ درصدی برای خرید تضمینی گندم و تولید آن داشته و قدمی برای خودکفایی و تامین نیازهای استان و کشور برداریم.