به مناسبت هفته دولت؛

آبشیرین‌کن بوشهر با ظرفیت هفت هزار مترمکعب وارد مدار تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در هفته دولت امسال فاز نخست آبشیرین‌کن شماره ۴ بوشهر با ظرفیت هفت هزار مترمکعب وارد مدار تولید می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری خورنا، ابوالحسن عالی صبح چهارشنبه در حاشیه برنامه‌های هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌های بسیار مهمی در حوزه آب و فاضلاب استان بوشهر در هفته دولت امسال افتتاح یا آغاز می‌شوند.

وی از افتتاح هشت پروژه در شهرها و روستاهای استان خبر داد و اضافه کرد: فاز نخست آب‌شیرین‌کن شماره ۴ بوشهر به ظرفیت هفت هزار مترمکعب با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال وارد مدار تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افتتاح یک حلقه چاه آب در روستای تنگ زرد دشتستان با اعتبار ۹.۳ میلیارد ریال بیان کرد: خط انتقال آب بندر رستمی در تنگستان با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

افتتاح مخازن ذخیره آب

وی با اشاره به افتتاح مخزن ذخیره آب دو هزار مترمکعبی انارستان و تأسیسات جانبی آن در شهرستان جم با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال خاطر نشان کرد: مخزن ذخیره آب پنج هزار مترمکعبی دلوار با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

عالی افتتاح دو مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب در روستاهای چاووشی و گلستان دشتی از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت مخزن ذخیره آب چاووشی با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال و گلستان با سرمایه گذاری ۱۲.۳ میلیارد ریال احداث شده است

وی از آغاز ساخت مخزن پنج هزار مترمکعبی تنگ‌ارم خبر داد و بیان کرد: این مخزن توسط قرارگاه امام حسن مجتبی با اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به آغاز عملیات حفر چاه‌های آب شرب و کف شکنی چاه‌ها در هفته دولت افزود: این طرح با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آغاز خط انتقال آب روستای دمیگز شهرستان دیر خاطر نشان کرد: این طرح با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

عالی ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی برازجان و آب شیرین‌کن ۳ هزار و ۷۵۰ متر مکعب دیر را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا آب‌شیرین کن اخند در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.