امام جمعه مینوشهر: مهم‌ترین خاکریز دشمن در حصر آبادان شکسته شد

خورنا: حجت‌الاسلام جواد عادل‌پور امروز به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران عزت، شرف، سربلندی و سرافرازی ملت ایران است.
وی بیان کرد: ملت ایران با دست خالی و قلبی آکنده از ایمان و امید فراوان به نصرت الهی در مقابل تمام دشمنان نظام سلطه ایستادگی کردند.
امام جمعه مینوشهر افزود: این پیروزی تنها با اعتماد مردم به وعده‌های ذات اقدس پروردگار محقق و دفاع مقدس ملت ایران الگویی برای کشورهای مسلمان جهان شد.
وی ادامه داد: سراسر لحظات هشت سال دفاع مقدس پر از ارزش‌هایی است که باید شناخت و گرامی داشت همچنین باید انگیزه‌های مهاجمان و مدافعان هشت سال جنگ‌ تحمیلی را نیز بشناسیم.
عادل‌پور تصریح کرد: انگیزه مهاجمان و رژیم بعث عراق به پشتوانه استکبار جهانی چیز جز ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران نبود دشمنان اصل نظام را مورد هدف قرار داده بودند.
وی گفت: انگیزه مدافعان و رزمندگان اسلام نیز چیزی جز دفاع از تمامیت ارضی کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی نبود که خوشبختانه با ایثار و جانفشانی‌های رزمندگان محقق شد.
امام جمعه مینوشهر اضافه کرد: باید اهداف و انگیزه‌های رزمندگان و ابعاد دفاع مقدس بازشناسی شود و به‌زبان‌های مختلف به نسل جوان منتقل شود.
وی هنر را بهترین زبان برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آتی دانست و افزود: باید با استفاده از هنر تئاتر،‌سینما، قلم و … ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام در جنگ نابرابر به نسل‌های‌ آینده انقلاب منتقل شود.
عادل‌پور با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان، خاطرنشان کرد: به‌جرأت می‌توان گفت آبادان در هشت سال دفاع مقدس تنها شهری بود که به‌طور کامل محاصره شد اما مردم زیر بار فشارهای زیاد همچنان به زندگی عادی خود ادامه می‌دادند.
وی افزود: حضور مردم در شهر زیر گلوله‌های رژیم بعث عراق به رزمندگان اسلام انگیزه و روحیه مضاعف می‌بخشید.
امام جمعه مینوشهر ادامه داد: فرمان امام راحل(ره) مبنی بر اینکه حصر آبادان باید شکسته شود در رزمندگان روحیه جهادی ایجاد کرد و مهم‌ترین خاکریز دشمن در این عملیات منهدم شد.