حکم حبس برای متولی کشتارگاه اهواز صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان از صدور حکم حبس برای متولی کشتارگاه سنتی اهواز خبر داد و افزود: البته رای قطعی آن هنوز اعلام نشده است.

به گزارش خورنا صادق جعفری چگنی در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: پس از بازدید سرزده خبرنگار صدا و سیمای استان از کشتارگاه سنتی دام در اهواز، هیاتی از دادستانی به همراه جمعی از مسئولان متولی و مدیرکل دامپزشکی خوزستان به محل اعزام شدند.

وی مشکلات بهداشت محیط، تخلف‌های مربوط به کشتار و عرضه گوشت و اختلاف کارکنان با متولی کشتارگاه را از جمله تخلف‌های مشاهده شده در این کشتارگاه برشمرد و افزود: در خصوص مشکلات بهداشتی، از قبل پرونده‌هایی تشکیل، کیفرخواست صادر و متولی به حبس محکوم شد، ولی رای قطعی صادر نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ادامه داد: همچنین تخلفات مربوط به کشتار و عرضه گوشت و پرونده اختلافات پرسنل با متولی کشتارگاه نیز در دادسرا در حال رسیدگی است.

جعفری چگنی بیان کرد: باتوجه به بازدید که دیروز با حضور مدیرکل دامپزشکی استان و کارشناسان انجام شد، برای تخلف‌های جدید نیز پرونده تشکیل شده که مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

این مقام قضایی در پایان گفت: صیانت از سلامت مردم و حفظ بهداشت عمومی جامعه امری مهم است و باید مسئولان اجرایی باید برای رفع آن‌ها در کمترین زمان ممکن انجام دهند و دستگاه قضایی نیز پیگیری این موضوع را ادامه خواهد داد.