کسب نشان نقره جشنواره بین المللی یورو اینونت توسط کارمند شرکت نفت و گاز اروندان

حسین سلمانوندی کارمند حراست شرکت نفت و گاز اروندان توانست با طرح «نمک‌گیر الکترو مغناطیس» مدال نقره جشنواره بین المللی EURO INVENT را کسب کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی Euroinvent با حضور ۲۷ کشور از جمله استرالیا، کانادا، ایران، ژاپن، کره، تایوان، لهستان، آمریکا به صورت حضوری و غیرحضوری به میزبانی کشور رومانی انجام شد.

در این جشنواره ۳۳۶ طرح بین الملل و ۳۳۱ طرح داخلی با یکدیگر به رقابت پرداختند و طرح‌های نوآورانه از کشورهای مختلف جهان جهت انتقال تکنولوژی،‌ تجاری‌سازی، شبکه‌سازی و فروش شرکت داشتند که در قالب ۱۴ کارگروه تخصصی مورد ارزیابی قرارگرفتند.

در این جشنواره مخترعان ایرانی توانستند هفت مدال شامل «۴مدال طلا، ۲ مدال نقره و۱مدال برنز» و «دو جایزه ویژه» را به خود اختصاص دهند. و حسین سلمانوندی به همراه همکارانش با طرح «نمک‌گیر الکترو مغناطیس» موفق به کسب مدال نقره شدند.

حسین سلیمانوندی ضمن تشکر از شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص تبریک و تشویق هایشان در خصوص این موفقیت افزود: مدیر پژوهش و توسعه شرکت اروندان دکتر نویری خواستار حضور بنده جهت معرفی اختراع و ارائه گزارش از نحوه عملکرد آن جهت حمایت همه جانبه از طرح و استفاده از آن در صورت اجرایی شدن آن در مناطق عملیاتی شد.

حسین سلمانوندی در خصوص نحوه عملکرد دستگاه نمک‌گیر الکترو مغناطیس گفت: در ورودی این دستگاه با ایجاد یک میدان مغناطیسی بدون دخالت هیچ ماده ثانویه ای باعث جداسازی آب و نمک از یکدیگر می شود. همچنین این اختراع در صنعت جداسازی آب و نمک از نفت می تواند بسیار کارآمد و موثر باشد.

وی در ادامه افزود: کار تحقیقاتی و اجرایی این طرح سه سال به طول انجامیده و طراحی این دستگاه به گونه ای است که برای کاهش هزینه های بهینه سازی ، بالا بردن سرعت انجام و توجیه پذیری در عملکرد و عملیات، از همین تجهیزات فعلی استفاده شده تا دیگر نیازی به جایگزینی مجدد یا خرید تجهیز گران قیمت نباشد.

سلمانوندی در پایان اظهار داشت: مزایای دستگاه نمک‌گیر الکترو مغناطیس شامل جداسازی بدون وجود آیتم های فراورشی در نمک زدایی، کاهش بسیار قابل توجه هزینه های جاری در فرآیند جداسازی آب شور از نفت خام،  قیمت بسیار ارزان نسبت به دستگاه های مشابه خارجی و بازگشت هزینه ها در اولین روز فرآورشی و اجرای بسیار ساده در کوتاه مدت می باشد.

گفتنی است حسین سلیمانوندی دانشجوی دکترای مهندسی شیمی دانشگاه تهران و حراست امور اداری منطقه نفتی دارخوین است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *