فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

بیش‌از یک تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان از انهدام باند مسلحانه قاچاق و کشف بیش‌از یک تن و۳۲۴ کیلوگرم انواع مواد افیونی در عملیات مقتدرانه پلیس خبر داد.

به گزارش خورنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین مواد مخدر توسط اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال چهار محموله مواد مخدر از شهرستان‌های شمالی وجنوبی استان به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس با کنترل تحرکات اعضای این باند سرانجام در ۷۲ ساعت گذشته تیمی از اعضای این باند مسلح را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در شهرستان‌های ایرانشهر – زاهدان و نیمروز بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات، با اقدام ضربتی جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان و شهرستان‌های مذکور، چهار سوداگر مرگ به هلاکت رسیده و هشت قاچاقچی نیز دستگیر و تعداد ۲ دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ نیز متوقف شد.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی یک تن و ۳۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات کشف کردند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای متواری این باند مسلحانه از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با فعالیت باندها و فروشندگان مواد مخدر را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن با سوداگران مرگ و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع کند.