بیش‌از ۱۶ هزار نفر در طرح جهش ملی مسکن سیستان و بلوچستان اشتغال دارند

استاندار سیستان و بلوچستان از اشتغال ۱۶ هزار و ۸۰۶ نفر در طرح جهش ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: در تداوم اجرای این طرح در استان هیچ فردی بیکار نخواهد ماند.

به گزارش خورنا به نقل از ایرنا حسین مدرس خیابانی شامگاه جمعه در چهارمین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در سالجاری که با محوریت طرح جهش ملی مسکن برگزار شد، اظهارداشت: این طرح به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم در این استان رونق صنعت و ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان پیشتاز طرح جهش ملی مسکن در کشور است، بر واگذاری و سنددار شدن هر چه سریعتر اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی استان بنام طرح جهش ملی مسکن تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بر گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و صنایع تولیدی مرتبط با حوزه صنعت ساختمان در استان تاکید کرد و گفت: فعال بودن تنها ۵۲ واحد تولیدی استان از مجموع ۴۷۰ واحد در حوزه صنعت ساختمان مصالح تولیدی مورد نیاز واحدهای مسکونی در دست ساخت این طرح استان را تامین نمی‌کند لذا باید در کنار توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط به سمت توسعه واحدهای تولیدی این حوزه رفت.
وی بیان کرد: ضروری است فرمانداران هر شهرستان نسبت به تامین نیروی انسانی مورد نیاز طرح جهش ملی مسکن اقدام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: طرح جهش ملی مسکن تاکنون باعث گردش مالی بیش‌از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در این استان شده و صنایع  مهمی را همزمان با اشتغال به حرکت درآورده است.

عطاء اله اکبری تصریح کرد: این فرآیند همچنان در حال افزایش است بطوری که پیش‌بینی می‌شود طرح جهش ملی مسکن در افق چهار ساله خود باعث گردش مالی حدود بیش‌از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *