هشدار در مورد پذیرش دانشجوی مامایی و بهداشت از بین دانش‌آموزان علوم انسانی: با جان مردم بازی نکنید

رئیس هیات‌ مدیره نظام‌ پزشکی تهران بزرگ با انتقاد از طرح پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته‌های کاردانی زیرمجموعه وزارت بهداشت از بین دانش‌آموزان رشته‌ علوم انسانی گفت: متاسفانه بانیان چنین طرح‌هایی در زمان مشخص شدن عوارض سوء این‌گونه تصمیمات غیرکارشناسی در دسترس نیستند تا هزینه تصمیمات خود را بپردازند.

به گزارش خورنا دکتر سیدموید علویان در مصاحبه با روابط‌ عمومی نظام‌پزشکی تهران گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد طرح‌های عجیب‌ و غریب و غیرکارشناسی‌ شده و آسیب‌رسان در حوزه آموزشی هستیم که قطعا در آینده صدمات بسیاری را به سلامت مردم ایران وارد خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیمی مانند افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در کنکور و اعطای مجوز به دانشکده‌های شهرهای کوچک و بدون امکانات برای پذیرش دانشجوی پزشکی یکی از نمونه‌هایی بود که بدون کار کارشناسی و درحالی‌که تمامی مراجع و منابع علمی این حوزه آشکارا با آن مخالفت کرده‌ بودند توسط برخی افراد با انگیزه‌های پوپولیستی تصویب و اجرا شد.

رئیس هیات‌ مدیره نظام‌ پزشکی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: قطعا چنین طرح‌هایی که باعث کاهش کیفیت آموزشی پزشکان خواهد شد در آینده صدمات بسیاری را به آحاد مردم خواهد زد اما قطعا در آن زمان متولیان این طرح که امروز از آن استفاده تبلیغاتی و پوپولیستی دارند از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی خواهند کرد و در دسترس نخواهند بود.

علویان ادامه داد: از سوی دیگر حالا شاهد هستیم که طرح پذیرش دانشجوی بدون کنکور در برخی رشته‌های مهم حوزه سلامت از جمله مامایی و بهداشت کلید زده شده است اما ماجرا زمانی فاجعه‌بار جلوه می‌کند که بدانیم دانش‌آموزان رشته علوم انسانی هم می‌توانند در این رشته‌ها بدون قبولی در کنکور ثبت‌نام کنند. درحالی‌که جهان روز به‌ روز به سمت تخصصی‌تر شدن و فوق‌تخصصی‌تر شدن می‌رود این‌گونه اقدامات عملا می‌تواند به‌ معنای این باشد که تفاوتی میان دانش‌آموزان رشته علوم تجربی و علوم انسانی وجود ندارد و هیچ آموزش زیربنایی در  مقطع دبیرستان به دانش‌آموزان ارائه نمی‌شود.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در انتها به عموم مردم هشدار داد: مردم ایران به شما می گویم ‌در آینده سلامت شما در معرض خطر است و اگر امروز صدای اعتراض خود بلند نکنید در آینده جانتان به خطر می‌افتد. از دلسوزان مردم این سامان هم می‌خواهم که متولیان و سیاستگذاران را نصیحت کنند که با جان مردم بازی نکنند.