آغاز بارش‌ها در خوزستان/ باران تا آخر هفته مهمان خوزستانی‌هاست

خورنا: مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از آغاز بارش‌های باران در خوزستان خبر داد و گفت: سامانه بارشی تا آخر هفته ماندگار خواهد بود.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: خط ناپایدار در حال عبور از منطقه خوزستان بوده و به همراه زبانه کم‌فشار طی امروز باعث ریزش‌های نسبتا خفیفی در استان خواهد شد.

وی درباره بارش باران در خوزستان خاطرنشان کرد: زبانه پرفشار از اواخر وقت امروز به شکلی موقتی در خوزستان تا فردا حکمفرما می‌شود و از روز دوشنبه به بعد به تدریج با افزایش ابر و سپس بارندگی تا آخر هفته مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری بعضا همراه با افزایش ابر، بارندگی و توام با وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و انتظار فعالیت مجدد سیستم باران‌زا از روز دوشنبه به بعد وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان تاکید کرد: وضعیت هوا، نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و احتمال رعد و برق و بعضا گرد و غبار جهت باد، جنوب شرقی سرعت باد، ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۲۸.۳ و دهدز با ۱۰.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به ۲۶.۴ و حداقل به ۱۵.۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.