نماینده خرمشهر : شکست حصرآبادان الگویی از روحیه جهادی رزمندگان است

خورنا: مصطفی مطورزاده امروز به مناسبت فرارسیدن سالروز شکست حصر آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: شکست حصر آبادان و پیروزی عملیات ثامن‌الائمه سرآغاز سایر فتح عملیات دیگر هشت سال دفاع مقدس بود.
وی ادامه داد: فرمان امام راحل(ره) در خصوص شکست حصر آبادان انگیزه رزمندگان را در جبهه‌های جنگ مضاعف کرد و همین مسئله باعث پیروزی مقتدرانه رزمندگان در برابر دشمن تا بن‌دندان مسلح شد.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات والفجر هشت و آزادسازی خرمشهر نشأت گرفته از شکست غرورآفرین حصر آبادان بود.
وی ادامه داد: شکست حصر آبادان باعث شد طرح‌ریزی و برنامه‌های رژیم بعث عراق که به‌وسیله استکبار جهانی حمایت می‌شد به‌طور کلی نقش بر آب شد.
مطورزاده با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه ملت ایران تصریح کرد: دشمن در صدد است تا با ضعیف کردن نقاط قوت کشورمان، آسیب‌های جدی به پایه‌های نظام جمهوری اسلامی بزند.
وی گفت: در همین راستا افکار، آرمان‌ها و عقاید جوانان را هدف قرار داده‌اند و نباید بگذاریم دشمنان به اهداف شوم خود در این زمینه دست یابند.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استکبار جهانی امروزه با بیش از صدها شبکه ماهواره‌ای سعی در تضعیف عقاید جوانان دارد و باید ما نیز با بزرگ‌داشت آرمان‌های شهدا و رزمندگان به مقابله به نقشه‌های شوم دشمنان بپردازیم.
وی اظهار داشت: بزرگ‌داشت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و آرمان‌های دفاع مقدس نباید تنها مختص هفته دفاع مقدس باشد بلکه باید به‌موازات جنگ نرم دشمنان گام برداشت.
مطورزاده با اشاره به اینکه رمز پیروزی رزمندگان پیروی از فرمایشات امام راحل(ره) بوده، خاطرنشان کرد: نگاهی گذرا به تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد رمز پیروزی ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی و … پیروی از ولایت فقیه بوده است.
وی افزود: امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس با استقبال گسترده جوانان صورت گرفت و این مسئله نشان از ناکامی دشمنان در دست‌یابی به اهداف شومشان دارد.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از مسئولان فرهنگی خواست در راستای تبیین اهداف و ابعاد هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان از هیچ تلاشی فروگذار نباشند زیرا جوانان باید فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس را سینه به سینه به نسل‌های آتی منتقل کنند.