گام‌های پرقدرت پتروشیمی غدیر در راه رسیدن به اهداف

پتروشیمی غدیر در حالی مجمع سالانه برگزار کرد که در ماه‌های اخیر رکورد تولید و فروش را به صورت مستمر جابجا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خورنا، تولید و عرضه پلی وینیل کلراید (PVC) با رعایت استاندارد‌های کیفی و زیست محیطی در بازار‌های داخلی و خارجی با هدف ارزش افزایی برای سهامداران مهم‌ترین مأموریت‌ها است.

این شرکت با شکستن رکورد تولید و فروش نیمه دوم سال گذشته و فروردین و اردیبهشت سالجاری، در مجمع سالانه و با دست پر، حاضر شد.

سود خالص حاصل از فروش محصولات این شرکت در نیمه دوم سال ۱۴٠٠ در مقایسه با نیمه اول سال، بیش از ۴٠ درصد افزایش یافت.

بر همین اساس، میزان کل سود شرکت به طور چشمگیری روند افزایشی داشت. دلیل این افزایش سوددهی از سوی مدیرعامل شرکت، کاهش هزینه‌های مالی، رفع مشکلات فرآیندی، جبران عقب ماندگی تولید، رفع گلوگاه‌ها و انجام اقدامات به موقع و اثرگذار در تولیدات و همچنین افزایش ظرفیت تولید، عنوان شده است.

از سوی دیگر، شرکت پتروشیمی غدیر در فروردین ماه ۱۴۰۱، بالاترین میزان فروش فروردین ماه در تاریخ شرکت را رقم زد و به رکوردشکنی و تداوم رشد سوددهی خود ادامه داد.

رکورد‌های جدید تولید محصول در پتروشیمی غدیر

علاوه بر این، میزان تولید شرکت از ابتدای سالجاری تاکنون (۱۶ خردادماه)، به حدود ۲۸ هزار تن رسیده که این میزان تولید در بازه زمانی مذکور، قابل توجه و بینظیر بوده است.

به نظر می‌رسد در ادامه سالجاری نیز شاهد شکستن رکورد‌های دیگر در تولید و فروش شرکت باشیم، به این دلیل که مجموعه مدیریت و کارکنان آن، به دنبال ارتقای جایگاه شرکت و افزایش ارزآوری برای میهن اسلامی ایران هستند.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی غدیر با مشارکت ۷۹ درصدی صاحبان سهام برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی غدیر روز، با حضور ۷۹ درصد صاحبان سهام و یا نمایندگان قانونی آن‌ها، اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل شرکت، نماینده تاپیکو، بازرس قانونی شرکت و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و نماینده سازمان حسابرسی تشکیل شد.

پیرو آگهی دعوت مندرج در روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی غدیر (سهامی عام) به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد صورت‌های مالی و عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹\۱۲\۱۴٠٠ چهارشنبه (۱۸ خردادماه) در محل سالن همایش‌های مجموعه ورزشی تلاش، واقع در تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان جام جم، نرسیده به چهار راه پارک وی، با حضورصاحبان سهام و یا نمایندگان قانونی آن‌ها، اعضای هیأت مدیره، بازرس قانونی شرکت و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و نماینده سازمان حسابرسی برگزار شد.

همچنین از دلایل اصلی برگزاری این مجمع، می‌توان به استماع گزارش هیأت مدیره برای عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹\۱۲\۱۴٠٠، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت در مورد صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹\۱۲\۱۴٠٠، بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹\۱۲\۱۴٠٠، بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی ۱۴٠۱ و تعیین حق الزحمه آن، تعیین روزنامه کثیر‌الانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت برای سال ۱۴٠۱، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیأت مدیره و سایر موارد که در صلاحیت مجمع عمومی عادی است، اشاره کرد.

حسین صفاری در حاشیه مجمع سالانه عادی شرکت پتروشیمی غدیر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت در سه ماهه اول سال گذشته به دلیل تامین مواد اولیه با مشکلاتی روبه رو شد که تولید به ٧٠ درصد برنامه رسید و عقب ماندگی ٣٠ درصدی حاصل شد.

وی با بیان اینکه شرکت توانست در ۶ ماهه دوم سال گذشته ردیف خطی ١٠٠/٣ درصد برنامه را تولید کند، افزود: ۶ ماهه دوم سال ۱۴٠٠ با ١۰٠ درصد ظرفیت به پایان رسید و به دلیل اینکه یک اورهال را پشت سرگذاشته ایم امسال را با قدرت بیشتر برای رسیدن به اهداف بزرگتر گام برمی داریم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر عنوان کرد: اگر شرکت امروزه، روزانه ١٠٠ تن بالاتر از برنامه، تولید می‌کند، به خاطر اقداماتی است که در اواخر سال گذشته به خوبی انجام داده است.

صفاری در خصوص نرخ تسعیر ارز و سود آوری شرکت توضیح داد: امسال ثابت کرده‌ایم که با ثابت ماندن نرخ ارز، ۴٢ درصد سودآوری در ۴ ماهه پایانی سال داشته‌ایم، یعنی ۴٢ درصد سود شرکت بدون تغییر نرخ ارز و PVC حاصل شد.

ضرورت افزایش سرمایه در پتروشیمی غدیر

وی با بیان اینکه غدیر نیاز به افزایش سرمایه دارد، عنوان کرد: پتروشمی غدیر در طول ۴ ماهه گذشته به اندازه ٢ سال خرید انجام داده است و هم اکنون به اندازه دو سال PVA داریم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر تشریح کرد: در فروردین و اردیبهشت سالجاری رکورد تولید و فروش جابجا شد که نتیجه آن، افزایش سوددهی شرکت و ارزآوری برای ایران اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت با فروش ۹ هزار تن محصول به ارزش سه هزار و ۳٠٠ میلیارد ریال در فروردین سالجاری، بالاترین میزان فروش فروردین ماه در تاریخ شرکت را رقم زد، گفت: همچنین سود خالص حاصل از فروش محصولات این شرکت در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول سال، حدود ۴٠ درصد رشد داشته است.

صفاری عنوان کرد: شرکت پتروشیمی غدیر با احتساب حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۱۱٠ درصد ظرفیت خود را ثبت کرده است؛ بدین معنا که ۱٠درصد از برنامه از پیش تعیین شده، جلوتر است.

صفاری با بیان اینکه پتروشیمی غدیر یکی از مجموعه‌های مهم تولید کننده PVC این صنعت در کشور محسوب می‌شود که در اقتصاد ملی، تاثیر قابل توجهی دار، اظهار کرد: این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مهم صنعت پتروشیمی کشور درنظر دارد تا با محوریت شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های توسعه‌ای خود در سال جاری را اجرایی کند.

وی اضافه کرد: از جمله مهمترین این پروژه ها، احداث واحد کلرآلکالی و افزایش تولید، با هدف بهره وری در صنعت پتروشیمی است.

صفاری به افزایش بیش از ۴٠ درصدی سوددهی این شرکت در نیمه دوم سال ۱۴٠٠ اشاره کرد و گفت: میزان کل سود شرکت در طول یک سال گذشته ۲ هزار و ۱۵٠ میلیارد تومان بوده است.

افزایش سود در پتروشیمی غدیر

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر اضافه کرد: میزان سود این مجموعه صنعتی در ۶ ماه اول سال ۸۸۲ میلیارد تومان و در ۶ ماه دوم نیز حدود یک هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: دلیل این افزایش سوددهی، کاهش هزینه‌های مالی، رفع مشکلات فرآیندی، جبران عقب ماندگی تولید، رفع گلوگاه‌ها و انجام اقدامات به موقع و اثرگذار در تولیدات و همچنین افزایش ظرفیت تولید بوده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر خاطرنشان کرد: فروش محصولات این مجموعه صنعتی با میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از نرخ‌های جهانی و همچنین استفاده از خوراک مناسب بجای فرآورده، از عوامل مهم تولید با کیفیت و سودآوری در مجموعه صنعتی بوده است.