برگزاری اولین نشست هم اندیشی شرکت نفت و گاز اروندان با جمعی از تولید کنندگان و سازندگان صنعتی خوزستان

اولین نشست هم اندیشی با تولید کنندگان صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی خوزستان با هدف ارائه چالش‌ها و نیاز های پیش روی شرکت اروندان و دستاوردهای شرکتهای تولیدی استان امروز چهارشنبه 29 تیر ماه 1401 برگزار شد.

به گزارش خورنا عیسی نویری رییس پژوهش و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان با خیر مقدم به ۲۴ شرکت حاضر، هدف از نشست را آشنایی طرفین با چالش ها و توانمندی های یکدیگر دانست و افزود: نگاه ویژه شرکت نفت و گاز اروندان استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی استان خوزستان است و در این راستا این شرکت زمینه سازی های بسیاری انجام داده، لکن امیدواریم شرکت های تامین کننده، سازنده و مشاور استان با آشنایی بیشتر از پروژه ها و چالش های شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان دومین تولید کننده بزرگ نفت کشور، به شکل فعالانه تری در فرآینده های تامین نیاز ما ورود کنند.

وی بیان کرد: هنوز در استان توانمندی های بالفعل نشده متعددی وجود دارد که در کنار همه این تلاش ها جهت استفاده از این ظرفیت ها، دو راهکار مهم دیگر میتواند نخست روزآمد شدن توانمندی های شرکت های استان مطابق با چالش ها و نیازهای اکنون ما و صنعت نفت جنوب و دیگری تشکیل خوشه و هلدینگ یکپارچه در آینده جهت شرکت در مناقصات بزرگ باشد.

در ادامه این جلسه روزبه کریمی، رییس سفارشات و کنترل موجودی تدارکات و امور کالا و سرپرست ساخت داخل شرکت نفت و گاز اروندان، با اشاره به اهمیت توجه به سامانه ستاد اظهار داشت: نیاز است همه شرکت ها به طور مستمر سامانه ستاد را رصد کرده و در شرکت نفت و گاز اروندان نیز یک هماهنگ کننده واحد جهت تسهیل ارتباط بین شرکت های سازنده-تامین کننده با ادارات ساخت و خرید تعیین شده است.

وی با بیان فراهم بودن زمینه ها و شرایط خوب طرح ساخت اول افزود: در استان خوزستان با وجود صنایع بزرگ نفت و پتروشیمی نبود تولید کننده قوی اقلام پرمصرفی که نیاز مستمر است همچون گیج، اتصالات و بیرینگ احساس می شود.

این نشست با گفت و شنود مدیران و نمایندگان شرکت های حاضر شهرکهای صنعتی استان خوزستان ادامه پیدا کرد و مواردی همچون ابهامات و پیچیدگی های سامانه ستاد، نواقص فرایند شرکت در مناقصات، شرایط مختلف ترک تشریفات و راه اندازی سامانه تامین کالای نفت و امکانات آن مطرح شد.