نماینده آبادان در مجلس: شکست حصر آبادان دشمن را سرگردان کرد

خورنا: عبدالله کعبی امروز به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: پیروزی رزمندگان در عملیات ثامن‌الائمه که باعث شکست حصر آبادان شد، یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران جنگ تحمیلی بود، به طوری که این عملیات باعث درماندگی و سرگردانی دشمنان انقلاب شد.
وی خاطرنشان کرد: اراده و خواست امام راحل برای اجرای هر چه سریع‌تر این عملیات و همچنین ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در مواجه با خیل عظیم نیروها و تجهیزات مدرن دشمن بعثی از مواردی است که باید در پیروزی عملیات ثامن‌الائمه مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های متعدد عملیات شکست حصر آبادان، افزود:‌ این عملیات باید برای نسل جوان به‌صورت شفاف و دقیق بازگو شود.
وی ادامه داد: عملیات شکست حصر آبادان در سال ۶۰ و پس از عزل بنی‌صدر و به‌دست گرفتن فرماندهی جنگ توسط امام راحل(ره) سرآغازی برای انجام عملیات بزرگی شد که منجر به شکست و عقب‌نشینی کامل قوای بعثی از کشور شد.
کعبی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از پیروزی انقلاب تاکنون فراز و نشیب‌های متعددی را تجربه کرده و خوشبختانه در این دوران تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.
وی در ادامه گفت:‌رمز پیروزی در عرصه‌های مختلف با وجود توطئه‌ها و فتنه‌های متعدد دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی ایران، پیروی از ولایت فقیه بوده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام و همچنین تحمل مشقت‌های فراوان مردم آبادان در زمان محاصره، اضافه کرد: متاسفانه باوجود اینکه مردم آبادان دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند اما هنوز شاهد ویرانی‌ها و کمبودهای فراوانی در شهر هستیم.
وی با اشاره به اقدامات متعدد دولت در این مناطق در راستای حل مشکلات موجود، اظهار داشت: هنوز کمبودهای فراوانی در زمینه‌های مختلف در سطح شهرستان احساس می‌شود.
کعبی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده سالروز شکست حصر آبادان را در شرایط گرامی بداریم که مشکلات فراروی مردم منطقه نیز برطرف شده باشد.
وی از مردم و مسئولان خواست به‌صورت گسترده در آیین بزرگ‌داشت سالروز عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان حضور یابند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: بزرگ‌داشت عملیات شکست حصر آبادان توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را همه ساله به رخ دشمنان و استکبار جهانی می‌کشد.
وی ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به‌خوبی می‌دانند نمی‌توانند به خاک نظام جمهوری اسلامی ایران تجاوز کنند و خاطره عملیات شکست حصر آبادان همچنان در اذهان آنها باقی مانده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *