انتقاد از سخنگوی دولت: نباید خلاف نظر رئیس جمهور صحبت کنید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شایسته نیست سخنگوی دولت برخلاف نظر رئیس جمهور اظهار نظر کند که تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت نیست و طرحی مربوط به مجلس است.

به گزارش خورنا لطف اله سیاهکلی گفت: همانطور که رئیس مجلس درصحن علنی گفتند، با صحبتی که رئیس جمهور با قالیباف داشتند، مقرر شده است دولت لایحه تشکیل دو وزارتخانه را بدهد و با تشکیل این دو وزارتخانه دولت نیز دو وزیر معرفی کند تا مجلس درباره آنها تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: این نظر صریح رئیس جمهور است و بر همین اساس بود که ما قبول کردیم برای استیضاح فرصتی دوباره داده شود چرا که از نظر ما فاطمی امین نه برای صنعت و نه برای بازرگانی توانمندی‌های لازم را ندارند و حتماً باید برای وزارتخانه جدید از مجلس رأی اعتماد بگیرد. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: توقع ما از سخنگوی دولت این است که خلاف نظرات رئیس جمهور  اعلام نظر نکند. همچنین از مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز که در جریان مذاکرات و تفاهمات دو رئیس قوه هستند، می خواهیم فوری و در اولین جلسه هیات دولت این لایحه را تصویب و به مجلس ارائه کنند و در موعد خود دو وزیر به مجلس معرفی کند.