کاندیدای دولت در صورت عدم حضور اصلاح‌طلبان رای می‌آورد

خورنا: برادر شهید هاشمی‌نژاد گفت: اگر اصلاح طلبان نیایند و اختلافات ادامه یابد، قوی‌ترین کاندیدای دولت مجال حضور در انتخابات را پیدا می‌کند و در آن صورت کاندیدای دولت رای خواهد آورد و آن هم به دلیل اختلافات عظیمی است که بین اصولگرایان وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد هاشمی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وحدت بین اصولگرایان با بیان اینکه این مسئله براساس تجربه تاریخی تبدیل به شعار شده است، اظهار داشت: این یک وظیفه مشخص است که همه مسلمانان در همه شرایط باید وحدت داشته باشند ولی با کمال تاسف می‌بینیم که روز به روز در اختلافات به جای وحدت افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: خصوصا در بین اصولگرایان زمینه اختلافات بیشتر گسترش می‌یابد، چون اصلاح طلبان مسئولیتی ندارند و با کمال تاسف اختلافات وحشتناکی بین اصولگرا‌ها حاکم شده و هر کدام برای خود ساز جداگانه‌ای می‌زنند.

این فعال اصلاح طلب در ادامه ضمن اشاره به اینکه من چند ماه گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده بودم که اصولگرا‌ها با ۴ یا ۵ کاندیدا وارد صحنه خواهند شد، تصریح کرد: اگر مانع حضور اصلاح طلبان شوند و در سطح آقای خاتمی که رای آور قطعی اصلاح‌طلبان است اجازه حضور ندهند، قطعا اختلافات بین اصولگرایان عمیق‌تر خواهد شد.

سیاحمد هاشمی‌نژاد با بیان اینکه اگر زمینه حضور اصلاح طلبان فراهم شود ممکن است که بخشی از اختلافات اصولگرایان کاهش یابد، خاطرنشان ساخت: اگر زمینه حضور اصلاح طلبان فراهم شود شاید بخشی از اختلافات را اصولگرایان جمع و جور کنند و به جای ۵ کاندیدا ۲ کاندیدا معرفی خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: زمانی اختلافات جمع خواهد شد که اصولگرایان خطر جدی احساس کنند. البته بعید می‌دانم که زمینه حضور اصلاح طلبان فراهم شود. اگر اصلاح طلبان نیایند و اختلافات ادامه یابد، قوی‌ترین کاندیدای دولت مجال حضور در انتخابات را پیدا می‌کند و در آن صورت کاندیدای دولت رای خواهد آورد و آن هم به دلیل اختلافات عظیمی است که بین اصولگرایان وجود دارد.

هاشمی‌نژاد با تاکید براینکه به نظر می‌رسد دولت احمدی‌نژاد سعی می‌کند با توزیع پول به جذب آرای مردمی بپردازد، تشریح کرد: تلاش دولت بر این است که ما‌نند انتخابات گذشته با توزیع پول و تبلیغ آن، قشر عظیمی از توده مردم خصوصا روستایی‌ها، مردم شهرهای کوچک و مستضعفین کلان شهر‌ها را جذب کند.

وی افزود: چند روز پیش برای هر نفر عیدانه ۸۵ هزار تومان واریز شده است، این قبیل کار‌ها از جمله توزیع پول و امکانات و وعده افزایش یارانه‌ها زمینه تلاش دولت برای رای آوری را فراهم می‌کند. متاسفانه آرای زیادی از این طریق به کاندیدای دولت جذب خواهد شد.

این فعال اصلاح طلب ضمن اشاره به اینکه دولت به دنبال اجرای طرح پوتین مدودوف است، خاطرنشان ساخت: هر کس از سوی دولت در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود احمدی‌نژاد به مدت ۴ سال معاون اول او خواهد بود و در دور بعدی خود می‌تواند به مدت ۸ سال ریاست جمهوری را از آن خود کند، این طرح ریاست جمهوری ۲۰ ساله است که احمدی‌نژاد برای خود ریخته است.

هاشمی‌نژاد با بیان این اعتقاد که برخی‌ها به همین مقداری که فضا را مسموم کرده اکتفا نخواهند کرد، گفت: آنچه که شایع است این است که این افراد به همین مقداری که فضا را مسموم کرده‌اند اکتفا نمی‌کنند و جامعه را به تنش خواهند کشاند، البته این عده شاید کاری کنند که شورای نگهبان مجبور شود کاندیدای دولت را تایید صلاحیت کند.

هاشمی‌نژاد ضمن تاکید براین نکته که ممکن است در صورت ادامه ایجاد تنش‌ها احمدی‌نژاد استیضاح شود، یادآور شد: بنا بر‌این است که درچند ماه باقی مانده جامعه به تنش کشیده نشود و دولت باقی مانده تحمل شود، مگر اینکه کار به جایی برسد که جامعه، مجلس و رهبری را مجبور به حرکتی دیگر از جمله استیضاح کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *