صد میلیارد تومان بین روستاهای هر استان توزیع می‌شود

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح جدول محرومیت زدایی بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با اختصاص هزار میلیارد ریال براساس شاخص های مندرج در قانون بین روستاهای تمام شهرستان های هر استان موافقت کردند.

به گزارش خورنا و به نقل از خانه ملت نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح ذیل جدول ۴-۲۴ محرومیت زدایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با پیشنهاد اصلاح کل محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم با ۱۶۲ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

به موجب این مصوبه اعتبار ردیف ۸ جدول (۴-۲۴) محرومیت زدایی جدول منابع و مصارف تبصره ۱۴ تا سقف ۳۱ هزار میلیارد ریال به فعالیت تهیه و اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاها با تخصیص ۱۰۰ درصد اختصاص و به منابع ۱۵۰۲۰۱۷۰۰۱ اضافه گردد تا متناسب با تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شاخص محرومیت استان ها توزیع گردد.

همچنین نمایندگان در ادامه پیشنهاد الحاقی سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس به این طرح را نیز با ۱۷۰ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه؛ سقف اعتبارات ۳۱ هزار میلیارد ریال برای هر استان هزار میلیارد ریال است که براساس شاخص های مندرج در این قانون بین روستاهای تمام شهرستان های هر استان توزیع می گردد.