نماینده آبادان: فرمان امام روحیه حماسی در جبهه‌های جنگ آفرید

خورنا: سیدعلی موسوی‌جرف امروز به مناسبت فرا رسیدن سالروز شکست حصر آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: رزمندگان اسلام در پنجم مهر ماه سال ‪ ۶۰ برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی افزودند.
وی بیان کرد: با گذشت نزدیک به یک سال بعد از محاصره آبادان توسط ارتش بعثی، به فرمان قاطع امام خمینی مبنی بر شکست حصرآبادان، رزمندگان اسلام با طراحی عملیات ثامن‌الائمه(ع) ضربات مهلکی بر دشمن متجاوز وارد کردند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پافشاری دشمن بر خواسته‌های بی‌شرمانه خود را یکی از پیامدهای محاصره آبادان دانست و افزود: طولانی‌تر شدن زمان جنگ به‌منظور طراحی عملیات بعدی یکی از اهدافی بود که رژیم بعث عراق دنبال می‌کرد.
وی ادامه داد: رزمندگان اسلام با ایمان به نصرت الهی و به رهبری امام راحل(ره) توانستند با همدلی و وحدت عملیاتی غرورآفرین که شکست حصر آبادان را به همراه داشت بیافرینند.
موسوی‌جرف تصریح کرد: استکبار جهانی و نظام سلطه رژیم بعث عراق را با تجهیزات و نیروی جنگی حمایت می‌کرد و جنگی نابرابر صورت گرفته بود.
وی در ادامه گفت: ولایت‌محوری و اسلام‌محوری رزمندگان اسلام یکی از مؤلفه‌های پیروزی رزمندگان با دست خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح بود.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غرور ملی و خودباوری امروزه دو اصل مهمی است که در سایه هشت سال دفاع مقدس برای نظام جمهوری اسلامی به‌ارمغان آمده است.
وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی توانمندی‌های ایران را به‌روشنی درک کرده‌است، اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران امروزه از جنگ سخت با ملت ایران مأیوس شده‌اند و شیوه‌های نرم‌افزاری جدیدی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
موسوی‌جرف خاطرنشان کرد: عملیات ثامن‌الائمه و اهداف رزمندگان اسلام در این عملیات استراتژیک و مهم باید بیش از پیش برای نسل جوان بازگو شود.
وی افزود: در همین راستا باید ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثار و شهادت با روش‌های نوین برای جوانان تبیین شود و نباید لحظه‌ای از انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان غفلت شود.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: جوانان غیور و توانمند ایران اسلامی بتوانند فرهنگ دفاع مقدس را به‌درستی به نسل‌های آینده منتقل کنند.