رودخانه زهره هندیجان لایروبی می شود

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم ایدنی ظهر امروز در جلسه طرح توسعه بندر سجافی هندیجان در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: مسیر زمینی و آبی بندر سجافی سبب شده این بندر به قطب و بستر مناسبی برای امر تجارت تبدیل شود و صادرات و واردات بیش از پیش گسترش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت تجاری در این بندر موجبات اشتغال جوانان را فراهم می‌آورد، بیان کرد: با وجود بندر سجافی در‌ هندیجان و عدم وجود صنعت در این شهرستان می‌توان امر تجارت را در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار در این خطه فراهم کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: قطعاً توسعه بنادر سجافی و بحرکان دارای آثار بسیار مثبتی در حوزه اشتغال‌زایی جوانان هندیجانی دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر موقعیت جغرافیایی هندیجان زمینه بسیار مناسبی را برای تجارت و توسعه فعالیت‌ها در زمینه بارگیری کالا در بندر سجافی را فراهم کرده است.
ایدنی تصریح کرد: تاکنون سازمان بنادر بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در بندر سجافی با اجرای اسکله، انبارها و سایت اداری هزینه کرده است.
وی گفت: هم‌اکنون با افزایش شناورهای تجاری و فعالیت‌های اقتصادی طرح توسعه بندر سجافی اجرایی خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی و استانداری خوزستان مقدمات لایروبی دهانه رودخانه تا اسکله این بندر در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در بندر سجافی این شهرستان در راستای تسهیل در پهلوگیری شناورها اجرایی خواهد شد.
ایدنی با اشاره به رشد و توسعه صادرات کالا در بندر سجافی در سال‌جاری ابراز امیدواری‌کرد:  با تداوم فعالیت و تجارت در این بندر شاهد افزایش روزافزون صادرات انواع کالا از این بندر در پایان امسال باشیم.
بندر هندیجان یکی از بنادر جنوبی استان ‌‌است که ۹۵ کیلومتر مرز آبی با حوزه خلیج‌فارس دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *