رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد:

دستگیری ۱۷ عضو یک باند فساد اقتصادی در بندر امام

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از کشف یک باند فساد اقتصادی سازمان یافته مربوط به ارزاق عمومی و وارداتی با ارز دولتی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷ نفر در این ارتباط دستگیر شده است.

به گزارش خورنا علی دهقانی با اعلام این خبر توضیح داد: در راستای رویکرد فساد ستیزی و مبارزه قاطعانه دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی، دادگستری استان خوزستان با اعلام دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی بندر امام خمینی(ره) و حسب گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر فعالیت یک باند فساد در یکی از ادارات، دستور قضایی برای انجام تحقیقات، شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ نفر از اعضای این باند که به صورت گسترده اقدام به استفاده از فاکتورها و مدارک نامعتبر، اقدام به خارج کردن محموله های مواد غذایی از جمله گندم، شکر، جو، سویا، ذرت و … از اداره ی بندر این بخش می کردند، دستگیر و با انجام تحقیقات اولیه، تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری، بازداشت شدند و دستور قضایی لازم جهت تکمیل تحقیقات و انجام امورکارشناسی مورد نیاز صادر گردید.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: ارزش تقریبی و برآورد اولیه اقلام مذکور بالغ بر صدها میلیارد تومان می باشد که تحقیقات لازم جهت شناسایی سایر عوامل و مرتبطین این پرونده ادامه دارد و میزان و ارزش دقیق اموال موضوع اتهام متهمین نیز پس از وصول نظریه کارشناسی و محاسبات مالی دقیق مشخص خواهد شد.

دهقانی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هرگونه فساد و بخصوص مفاسد اقتصادی مقابله می کند و اجازه نمی دهد افراد سودجو با سوء استفاده از موقعیت شغلی و اجتماعی خود، نسبت بیت المال دست اندازی و اموالی که متعلق به عموم جامعه است را مورد دستبرد قرار داده و به نفع خود برداشت نمایند.

وی در پایان افزود : رسیدگی به این پرونده با سرعت و دقت لازم در دستور کار دستگاه قضایی استان می باشد که نتیجه ی نهایی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.