شب فرهنگی در آبادان برگزار می‌شود

خورنا: شب فرهنگی آبادان در حاشیه برگزاری کارگاه معماری در این شهرستان برپا می‌شود و معماران با فرهنگ سکونت و معماری این شهر با قدمت آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شب فرهنگی در حاشیه کارگاه خوزستان، صنعت نفت و فرهنگ سکونت با برنامه‌های جذاب و با حضور هنرمندان و فعالان فرهنگی این شهر برگزار می‌شود.

دبیر کارگاه خوزستان، صنعت نفت و فرهنگ سکونت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به منظور آشنایی بیشتر معماران و اساتید همراه این کارگاه ملی در این شهرستان شب فرهنگی برگزار خواهد شد.

وحید قاسمی با اشاره به نحوه برگزاری این مراسم افزود: این شب فرهنگی قرار است با پخش فیلم صامتی از صنعت نفت و تاریخچه آن در این شهرستان آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد:در این مراسم قرار است هنرمندان آبادانی به کارگردانی سواعدی تئاتری را به نمایش بگذارند که به نقش معماری در سکونت و فرهنگ این شهر اشاره داشته باشد.

قاسمی با اشاره به حضور فعالان معماری در این شهرستان تاکید کرد: این شهرستان توانمندی زیادی در بخش معماری دارد و پرداخت به این مقوله در آبادان نیازمند وقت بسیار زیادی است.

دبیر کارگاه خوزستان، صنعت نفت و فرهنگ سکونت درباره زمان برگزاری این شب فرهنگی افزود: این شب فرهنگی امشب در آبادان با حضور ۹۰ معمار و اساتید برجسته علم معماری در ایران برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در حاشیه این شب فرهنگی قرار است اساتید نتایج بازدید‌های انجام شده از مناطق مختلف شهر آبادان به ویژه مناطق بریم و بوارده را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگاه خوزستان، صنعت نفت و فرهنگ سکونت از روز پنج‌شنبه در خوزستان آغاز به کار کرده است و تا شامگاه یکشنبه نیز بخش نخست آن ادامه دارد و قرار است نتایج بازدید‌های میدانی معماران و اساتید این کارگاه ملی نیمه دوم فروردین ماه سال ۹۲ در آبادان تشریح شود.