جوابیه کمیته امداد امام خمینی بندرماهشهر

پیرو انتشار خبری در خبرگزاری خورنا با عنوان (کمیته امداد خوزستان بی توجه به “تولید اشتغال آفرین”) کمیته امداد امام خیمنی جوابیه ذیل را منتشر کرد:

 

وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ

چون میان مردم داوری می کنید به عدالت داوری کنید. آیه ۵۸ سوره نساء

یکی از وظایف اصلی و رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد از جمله توانمندسازی اقتصادی با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار جهت خانواده های مددجویان برابر ضوابط و مقررات جاری امداد می باشد.

 

در همین راستا این نهاد درراستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور حمایت از تولید و پشتیبانی از اشتغال پایدار جهت مددجویان در سال گذشته خدمات قابل قبولی را به ولی نعمتان خود در استان خوزستان ارائه کرده و توانسته بالغ بر ۴۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال را برای ایجاد ۱۹۰۰۰ فرصت شغلی پرداخت نماید.

 

ضمن اینکه در خصوص کاریابی و معرفی مددجویان به کارگاه های تولیدی و خدماتی نیز در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲۰۰ نفر از مددجویان را مشغول به کار کرده و از این طریق حقوق و بیمه پردازی کامل برای این عزیزان برقرار شده است.

 

این نهاد در استان خوزستان با عملکرد قابل قبول در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه برتر در زمینه ایجاد فرصت های شغلی گردیده است. که در این زمینه شهرستان بندر ماهشهر نیز همانند سایر شهرستانها تعهدات خود را در زمینه اشتغال نیازمندان محقق نموده است .

 

شایان ذکر است یکی از راههای ایجاد اشتغال ، تعامل با کارفرمایان از طریق پرداخت تسهیلات به ازای بکارگماری نیازمندان تحت حمایت می باشد. که کارفرما در مقابل می بایست احدی از مددجویان امداد را با پرداخت حداقل حقوق مصوبه شورای عالی کار و حق بیمه ، به کار گیرد.

 

با عنایت به خبر منتشره در آن رسانه و ادعای عنوان شده مبنی بر عدم همکاری امداد با کارفرما به اطلاع می رساند که کارفرمای مذکور با مراجعه به کمیته امداد ضمن درخواست نیرو تقاضای دریافت تسهیلات را داشته است. که این نهاد ضمن تشکر از اهتمام آن مجموعه به امر اشتغال مددجویان، در بازدید میدانی کارشناسان این نهاد از کارگاه ضوابط مربوطه را به ایشان بصورت مکتوب ابلاغ تا نسبت به تهیه و ارائه مدارک لازم به کمیته امداد اقدام نماید.

 

از آنجائیکه یکی از ضوابط پرداخت تسهیلات اشتغال پرداخت حداقل یک ماه حقوق بر اساس اعلام شورای عالی کار با پرداخت حق بیمه کامل مددجویان شاغل در کارگاه ، قبل از دریافت تسهیلات بوده، متاسفانه پس از گذشت یک سال از ارائه درخواست تسهیلات، کارفرما نتوانست بطور کامل مدارک و مستندات لازم را تهیه ، تکمیل و تحویل این نهاد نماید و لیست های تحویلی ( حقوق و بیمه مددجویان ) ناقص و فاقد شرایط و ضوابط امداد بوده که این امر امکان پرداخت تسهیلات به کارفرما را غیر ممکن می سازد. مع الوصف امداد استان خوزستان به منظور حمایت از کارفرما جهت اخذ مجوز ویژه و ارایه راهکار ممکن، جهت تسهیل و اجرائی شدن درخواست کارفرما با ستاد دفتر مرکزی امداد مکاتبه نموده است.

 

لذا از آن رسانه وزین تقاضا دارد که به منظور تنویر افکار عمومی این جوابیه در همان ستون درج و نتیجه را به این نهاد اعلام فرمایند.