سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد:

خوزستان رتبه دوم تلفات برق گرفتگی در کشور

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: سال گذشته 834 نفر در کشور بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن رشد 12.9 درصدی دارد.

به گزارش خورنا سازمان پزشکی قانونی کشور با اعلام این خبر افزود: از کل تلفات برق گرفتگی در سال گذشته ۷۵۶ نفر مرد و ۷۸ نفر زن بودند.

در این سال استان های تهران با ۱۲۵، خوزستان با ۷۵ و فارس با ۴۹ فوتی بیشترین و استان های چهارمحال و بختیاری با یک، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان هرکدام با شش و قم و ایلام هر کدام با هفت فوتی کمترین آمار قربانیان برق گرفتگی را داشته اند.

آمار بالای برق گرفتگی در فصل تابستان

از سویی با شروع فصل گرم سال، تعداد قربانیان برق گرفتگی در جداول آماری سازمان رو به افزایش می گذارد و بیشترین تعداد قربانیان برق گرفتگی در تابستان ثبت می شود. به نظر می رسد یکی از دلایل این افزایش آمار، راه اندازی دستگاه های برودتی و سرویس کولرها در آغاز فصل تابستان است که بدون شک رعایت هشدارها و نکات ایمنی می تواند آمار برق گرفتگی و تلفات ناشی از آن را تا حدی کاهش دهد.

همچنین براساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۰ نیز بیشترین تعداد تلفات برق گرفتگی در ماه های تیر و مرداد به ترتیب با ۱۰۵ و ۱۰۲ کشته گزارش شده است.

تاکید سازمان پزشکی قانونی کشور بر رعایت نکات ایمنی

از آنجا که مطابق آمارها تعداد تلفات برق گرفتگی در سال های اخیر روندی افزایشی داشته و در سال گذشته(۱۴۰۰) به بیشترین میزان خود در ۱۱ سال اخیر(از سال۱۳۹۰ تا پایان ۱۴۰۰) رسیده است؛ همچنین با توجه به نزدیک شدن به روزهای گرم سال و راه اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی، سازمان پزشکی قانونی با ارائه توصیه هایی از هموطنان می خواهد حتما اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری سیستم های سرمایشی و به طور کلی استفاده از وسایل برقی به کار گیرند.