تدوین شیوه جدید نظام گزینش شرکت ملی نفت ایران

خورنا: پدر علم روانشناسی صنعتی و سازمانی ایران از تدوین شیوه جدید نظام گزینش شرکت ملی نفت با انجام یک تحقیق ۱۰ ساله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین شکرکن پیش از ظهر امروز در نشست نقش روانشناسی صنعتی در توسعه تولید ملی اظهار کرد: باید تا جایی که ممکن است ارتباطمان را با سازمان‌ها قوی کنیم تا گسستگی بین متخصصان این رشته و مدیران باید از بین برود.

وی افزود: باید تلاش کرد تا بتوان بر اساس اصول روانشناسی صنعتی و سازمانی، فرآیندها را در سازمان‌ها پیاده کرد زیرا این فرایندها به شکل بهینه در سازمان‌ها اجرا نمی‌شوند.

پدر علم روانشناسی صنعتی و سازمانی ایران تصریح کرد: جامعه اقتصادی کشور باید به متخصصان این رشته این فرصت را بدهد تا که علمشان را به عمل تبدیل کنند.

*بین متخصصان روانشناسی صنعتی و مدیران صنعت گسست وجود دارد

وی اضافه کرد: البته ما نیز مسئولیت داریم که تا جایی که ممکن است ارتباطاتمان را با سازمان‌ها قوی کرده و شکاف ایجاد شده بین متخصصان و مدیران سازمان‌ها را پر کنیم.

شکرکن عنوان کرد: اینکه واحدی به نام مدیریت منابع انسانی یا برنامه ریزی نیروی انسانی در سازمان‌ها یک حرف است و اینکه این فرآیندها مطابق با تازه‌ترین و جدیدترین رویه‌های علمی انجام بگیرند حرف دیگری‌ست؛ اما باید گفت این فرآیندها به شکل بهینه‌ای در سازمان‌ها اجرا نمی‌شوند و دلایل مختلفی برای این مسئله وجود دارد که باید تجزیه و تحلیل شوند.

وی اضافه کرد: صرف اینکه این واحدها وجود داشته باشند و کارهایی صورت بگیرد که موجب بهره وری شوند اطمینان بخش نیست و اگر این فرآیندها با موازین و ملاک‌های علمی منطبق نباشند به اتلاف سرمایه، نیروی انسانی و زمان منجر خواهد شد.

استاد روانشناسی صنعتی دانشگاه چمران اهواز با بیان اینکه در یک تحقیق ۱۰ ساله در شرکت نفت، نظام گزینش شرکت ملی نفت را به شیوه جدیدی تدوین کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این تحقیق در دو فاز انجام شد که در سطح خاورمیانه بی‌نظیر بود و هنوز هم چنین کاری تاکنون انجام نگرفته است.