قیمت جدید نان فانتزی در خوزستان تعیین شد/ متخلفان به دادستانی معرفی می شوند

نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان شامگاه دوشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به ریاست آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان و دستگاههای اجرایی ذیربط در محل سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

به گزارش خورنا آقارضا فتوحی در حاشیه این نشست عنوان کرد: همه مدیران و مسئولان باید به وظیفه اصلی خود عمل کنند تا بیش از این درگیر مشکلات نشویم و مدیران کم کار باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

وی با اشاره به موضوع تعیین قیمت نان فانتزی دراستان بر اساس آزاد سازی قیمت آرد در این بخش افزود: برای تعیین قیمت نان فانتزی جلسات متعددی با حضور دستگاههای مربوطه و اتحادیه ها برگزار شده و تمام تلاشمان را بکار گرفتیم تا قیمتی که تعیین می شود، به اصناف و مردم فشاری وارد نکند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: هر کدام از نانوایی ها در سراسر استان کم فروشی و یا تعطیل کند و یا خام فروشی آرد انجام دهد به صورت قاطع با آن برخورد می شود.

فتوحی اظهار داشت: قیمت جدید نان فانتزی بر اساس آنالیز کمیته کارشناسی قیمت ها به صنوف ابلاغ می شود و اصناف موظف به اجرای این نرخ هستند.

وی در ادامه گفت: در صورت تخلف هر یک از واحدها برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت و متخلفان به دادستانی معرفی می شوند.

فتوحی افزود: از فردا قیمت جدید نان فانتزی ابلاغ می شود و گروههای مختلف از جمله فرمانداری ها و سازمان های جهاد کشاورزی و صمت وظیفه دارند که نظارت و کنترل  بر واحدهای پخت نان فانتزی را داشته باشند.

در ادامه این نشست مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار داشت: به هر میزانی که در سامانه جامع غله تعیین شده است آرد در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار می گیرد.

امید جهان نژادیان اظهار داشت: وظیفه خدمات بازرگانی تامین کالا  است که تلاش شده است نیاز مصرف کنندگان تامین شود.

وی افزود: در خصوص نظارت بر واحدهای خبازی با دستور معاونت اقتصادی استانداری خوزستان همه دستگاههای نظارتی ملزم بر نظارت بر نانواها برای پخت نان و جلوگیری از هر گونه تخلف هستند.

وی افزود: نانوایی ها موظفند ساعات پخت خود را بر روی تابلو نوشته و در معرض دید مردم نصب کنند.

نصراله جایمند معاون اقتصاد و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در حاشیه این نشست بیان کرد:  کمیته کارشناسی دیروز با حضور دستگاههای مربوطه و اتحادیه نان حجیم برای قیمت گذاری نان فانتزی تشکیل شد و در نهایت با توجه به آزاد سازی قیمت آرد در این بخش، قیمت جدید نان فانتزی در استان تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت جدید نان فانتزی از فردا به واحدهای تولیدی ابلاغ می شود گفت: در نهایت مصوب شد که نان فانتزی ۱۱۰ گرمی به قیمت ۲۵ هزار ریال و نان ۱۵۰ گرم ۳۵ هزار ریال به فروش برسد.

جایمند در پایان اظهار داشت: همچنین قیمت نان لواش آزاد پز نیز که آرد آن از سامانه غله دریافت می شود  ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد اول لطف کنید کارخانه‌ای که کامیون کامیون به بعضی‌ها در روستا می دهند ومستقیم خوراک گاومیش وگاو می‌شود برخورد قاطع کنید دوم سهمیه تعاونی‌ها در روستاها را سازماندهی کنید کارت مخصوص هوشمند صادر در مقابل آن سهمیه به عامل بدهید تااجحاف به کسی نشود نانوایان رامیتوان از پوز کارتخوان کارکرد درست آنها را زیر نظر داشت باید به صنایع ومعادن ربط داده شوند