رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

بستری ۱۱۷ بیمار کرونایی در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ نفر در بخش‌های عادی و ۴۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌ بوده و ۱۳ بیمار اینتوبه‌ای داریم.

به گزارش خورنا دکتر محمدحسین سرمست امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: در هفته منتهی به ۱۶ اردیبهشت‌ موارد ابتلا به بیماری کرونا نسبت به هفته پیش از آن ۴۶ درصد و موارد بستری نیز ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی در از کاهش ۵۵ درصدی موارد فوتی نیز خبر داد و بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا نداشتیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: البته اگرچه روند این بیماری در خوزستان سیر نزولی دارد ولی کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی‌انگاری نیز همچنان ما را تهدید می‌کند.

سرمست عنوان کرد: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۷۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند اظهار کرد: از این تعداد ۷۷ نفر در بخش‌های عادی و ۴۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌ بوده و ۱۳ بیمار اینتوبه‌ای داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون ۸۵.۴ درصد از افراد بالای ۱۲سال خوزستانی یک نوبت واکسن، ۷۳.۶ درصد ۲ نوبت و ۳۳.۳ درصد هر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

سرمست در پایان افزود: همچنین ۸۴ درصد دانش‌آموزان خوزستانی یک نوبت و ۶۸.۳ درصد ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند که باید پوشش واکسیناسیون این افراد تکمیل شود.