اخطار معاون استاندار خوزستان به مدیران آبفا: اگر به سلامت مردم بی توجهی کنید خلع می‌شوید

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به فعالیت ضعیف مدیران آب و فاضلاب در برخی از روستاها و شهرهای استان بیان داشت :مدیری که سلامت مردم برای وی مهم نیست، نباید ادامه کار دهد، چرا که سلامت مردم خط قرمز ما است.

به گزارش خورنا رضا نجاتی امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در نشست کمیته آب و فاضلاب استان و بیماری روده‌ای التور گفت: ما می‌خواهیم آب آشامیدنی سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل بهداشت بیان داشت: بهداشت بر درمان اولویت دارد، اگر بتوانیم موضوعات بهداشتی را کنترل و مدیریت کنیم، نیازی به درمان نخواهد بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت آب پشت سدها عنوان داشت: در سال جاری وضعیت آب در پشت سدها نگران کننده‌تر شده است و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند.

نجاتی تصریح کرد: در آب و فاضلاب تلاش‌هایی صورت گرفته اما تعاملات اندکی در شهرستان‌ها وجود دارد، تیم‌های ناظر باید به صورت جدی‌تر کار را دنبال کنند.

وی افزود: فرمانداران و بخشداران جلسات شورای سلامت را ادامه دهند و گزارشات لازم را دریافت کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: تیم‌هایی برای نظارت تعیین شود و گزارشات لازم را دریافت کنند.

نجاتی با اشاره به وضعیت آبی در استان گفت: کشت شلتوک کاملا ممنوع شد و ما بر روی آب شرب متمرکز شدیم، بنابراین باید آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در رابطه کلرزنی در برخی شهرستان‌ها اظهار داشت: برخی از شهرستان‌ها میزان کلرزنی پایینی دارند و ‌آب و فاضلاب باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند و تکلیف ین شهرستان‌ها مشخص شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به فعالیت ضعیف مدیران آب و فاضلاب در برخی از روستاها و شهرهای استان بیان داشت :مدیری که سلامت مردم برای وی مهم نیست، نباید ادامه کار دهد، چرا که سلامت مردم خط قرمز ما است.

نجاتی پیرامون وضعیت ابتلا به بیماری وبا و التور در چندسال اخیر عنوان داشت: با مدیریت خوبی که صورت گرفت طی چند سال اخیر بیماری وبا و التور نداشتیم.

وی افزود: روستاها در رابطه با سلامت آبی بیشتر مورد تعرض هستند، چرا که شبکه آبی در آن‌ها طولانی است، دهیاران و بخشداران افزون بر شورای سلامت جلسه خاص پیرامون مسائل بهداشتی برگزار کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: از مقدار آبی که پشت سدها است باید مراقبت کنیم، هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند واین کار را انجام دهد و همه پای کار باشند.

نجاتی با تأکید بر ضرورت فعالیت فرهنگی جهت استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب تصریح کرد:صدا و سیما فرهنگ سازی لازم را در زمینه صرفه‌جویی در آب انجام دهد.

وی گفت:دانشگاه علوم پزشکی و اداره آب و فاضلاب جلساتی را با یکدیگر داشته باشند تا به صورت تخصصی‌تر اطلاعات میان این دو دستگاه تبادل شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در پایان گفت: فرمانداران در رابطه با بهداشت آب آشامیدنی مردم  نظارت کافی را داشته باشند و مواردی که مدنظر است را به استان انتقال دهند.

بنابر این گزارش در این نشست مواردی چون وضعیت آب و فاضلاب استان، تعداد روستاها و شهرهای تحت پوشش آبفا و مناطق فاقد لوله‌کشی، وضعیت لایروبی و آهک پاشی در شهر و روستا، وضعیت کلرزنی در مناطق شهری، مطلوبیت آب، وضعیت و تعداد آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت در استان بررسی و اعلام شد در بحث مطلوبیت کلرسنجی شهرستان‌های کارون، اهواز غرب و شرق، باوی، هندیجان و بندر ماهشهر با وضعیت قرمز نیازمند مداخله فوری هستند.