استاندار خوزستان:

برای مشکلات خوزستان بن بستی وجود ندارد/ حواشی یکی از عوامل عقب افتادگی استان است

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در استان بن بستی برای مسائل نداریم، گفت: برخی مشکلات خوزستان زیر بنایی است که به هر دلیلی تاکنون بر زمین مانده و باید با حل آنها به نوعی استان را احیا کنیم.

به گزارش خورنا، صادق خلیلیان امروز یکشنبه ۷ فروردین ماه در دیدار نوروزی با کارکنان استانداری، اظهار کرد: از اغاز کار دولت جدید حدود ۸ ماه می گذرد و این دولت در بدو تشکیل سعی بر این داشته که به بهترین شکل همه نیروهایی که می توانند در چارچوب سیاست های خود بکار گرفته و با جدیت مسال مشکلات کشور را برطرف کند.

وی توسعه خوزستان را از توسعه کشور جدایی ناپذیر دانست و بیان کرد: ما باید به عنوان بخشی از دولت، توسعه و آبادانی استان را در جهت هم افزایی برای توسعه کشور دنبال کنیم.

استاندار خوزستان یادآوری کرد: در بدو شروع به کار در خوزستان با ناآرامی های کارگری مانند هفت تپه روبه‌رو بودیم که واگذاری آن بر اساس سیاست های اصل ۴۴ صورت نگرفته بود و در نهایت منجر به خلع ید مالک شد.

خلیلیان در ادامه با بیان اینکه شرکت در حال نابودی بود و گروه هایی طمع کرده بودند که بهره برداری ضد ملی و ضد امنیتی از آن داشته باشند افزود: در نهایت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی داده شد و آرامشی از نظر محیط کارگری در استان ایجاد گردید.

وی با تاکید بر اینکه در خوزستان بن بستی برای مسائل نداریم، گفت: برخی مشکلات در خوزستان زیر بنایی است که به هر دلیلی تاکنون بر زمین مانده و باید با احیا آنها به نوعی استان را احیا کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: جایگاه خوزستان باید در اذهان عمومی بالا باشد. ما بیشترین درصد منابع مختلف کشور را تامین می کنیم و جایگاه ویژه ای در کشور داریم.

استاندار خوزستان گفت: آب آشامیدنی و بحث فاضلاب دو موضوع مهمی است که دولت تاکید دارد در خوزستان روی آن کار شود.

خلیلیان تاکید کرد: برخی از کارها پیچیده نیستند اما با ابتکار عمل می توان آنها را انجام داد.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل عقب ماندگی خوزستان حواشی است که باید از آنها عبور کرد.