رئیس پلیس خوزستان خبر داد:

رشد ۶۱ درصدی کشفیات سلاح جنگی در استان خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان ضمن اشاره به رشد ۶۱ درصدی کشفیات سلاح جنگی در استان گفت: در طول سالجاری ۳۵ مرحله طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیر مجاز در سطح استان اجرایی شد که ماحصل آن کشف چهار هزار و ۹۲ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری، ۱۰۰ هزار فشنگ جنگی و دستگیری سه‌ هزار و ۷۵ نفر بود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سردار سید محمد صالحی در نشست خبری امروز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ اظهار کرد: وظیفه پلیس در چهارشنبه آخر سال به دو دسته سلبی و ایجابی تقسیم می‌شود که در زمینه سلبی وظیفه پلیس برقراری نظم و امنیت و جلوگیری از تخریب و تعرض به اموال عمومی، دولتی و خصوصی است و در زمینه ایجابی نیز ارائه آموزشهای همگانی در فضای مجازی از طریق معاونت‌ اجتماعی و پلیس فتا برای پیشگیری و کاهش حوادت چهارشنبه سوری است.

پلیس مشکلی با شادی مردم در چهارشنبه سوری ندارد

وی در ادامه از کشف ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ عدد انواع مواد محترقه طی روزهای اخیر توسط پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و بیان کرد: در چهارشنبه سوری امسال با رانندگان متخلفی که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد و خودروی آنها نیز تا پایان تعطیلات توقیف می شود.

فرمانده انتظامی خوزستان یادآور شد: پلیس هیچ مشکلی با شاد بودن مردم در چهارشنبه سوری ندارد ولی با قانون شکنانی که امنیت و آرامش شهروندان را در این روز به مخاطره می‌اندازند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

سردار صالحی ضمن اشاره به پیش بینی‌ها در مورد افزایش تعداد مهمانهای نوروزی و کاروانهای راهیان نور به استان گفت: امسال به منظور افزایش امنیت و آرامش شهروندان در تعطیلات نوروزی طرح مالک چهار و رضویون نیز با همکاری بسیج و نیروی انتظامی در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه ترافیکی و ایمنی راهها نیز از مبادی ورودی به خوزستان تا نقطه صفر مرزی و محل یادمانهای دفاع مقدس، تدارکات ویژه‌ای توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان اتخاد شده است.

انهدام ۴۴ باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون در حدود ۱۰ تن و ۹۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در استان کشف شده است اظهار کرد: ۸۰ درصد جرائم خشن و ۷۳ درصد سرقت‌ها به وقوع پیوسته در استان نیز در این مدت کشف شده است.

سردار صالحی از رشد ۱۵ درصدی اجرای طرحهای پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر استان در طول سالجاری نیز خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۷۰۳ نفر معتاد متجاهر از سطح شهرهای استان جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: در طول سالجاری ۴۴ باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز در استان شناسایی و منهدم شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۰ درصدی دارد.

فرمانده انتظامی خوزستان ضمن اشاره به رشد ۶۱ درصدی کشفیات سلاح جنگی در استان گفت: در طول سالجاری ۳۵ مرحله طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیر مجاز در سطح استان اجرایی شد که ماحصل آن کشف چهار هزار و ۹۲ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری، ۱۰۰ هزار فشنگ جنگی و دستگیری سه‌ هزار و ۷۵ نفر بود.

کشف ۱۳۵ میلیارد تومان دستگاه ماینر در خوزستان

سردار صالحی ادامه داد: همچنین ۱۹ هزار و ۸۵۹ نفر محکوم متواری نیز امسال در استان دستگیر شد که یک هزار و ۵۸۴ نفر آنها سارق بود.

وی با بیان اینکه در طول سالجاری ۵۹ باند قاچاق کالا و ارز در استان شناسایی و منهدم شد اظهار کرد: هزار و ۷۲۳ نفر در این رابطه دستگیر و ۶۲۴ میلیارد تومان کالای قاچاق نیز کشف شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش رشد دارد.

فرمانده انتظامی خوزستان از کشف هفت هزار و ۲۷۹ دستگاه ماینر در سال ۱۴۰۰ نیز خبر داد و تصریح کرد: ارزش ریالی ماینرهای کشف شده ۱۳۵ میلیارد تومان است.

وی در پایان ضمن اشاره به شناسایی ۱۶۴ نقطه حادثه خیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در طول سالجاری گفت: در سالی که گذشت ۲۱ درصد کاهش تصادفات فوتی و ۲۲ درصد کاهش تصادفات جرحی داشتیم و پلیس راهور استان نیز در طول سالجاری موفق به کسب رتبه اول کشوری در زمینه کاهش تصادفات شد.