مسابقه سنتی منشوبه رانی در بندرعباس برگزار شد

مسابقه سنتی منشوبه رانی در بندرعباس از سری برنامه‌های نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا، سبک زندگی ساحلی و دریایی با حضور ۳۰ نفر در دو بخش زیر ۵۰ سال و بالای ۵۰ سال با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا در گفت و گو با ایسنا، افزود: بندرعباس یکی از مهمترین شهرهای ساحلی جهان است و باید واقف باشیم که مسیر توسعه هر کشوری از دریا می گذرد.

محمد احمدی زاده با اشاره به اینکه نگاه به دریا لذت بخش است و باید در مسیر توسعه شهر و استفاده از ظرفیت گردشگری بیش از پیش کوشا باشیم، خاطرنشان کرد: حس خوب در کنار هم زیستن مهمترین عایدی و دستورد این جشنواره است زیرا جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا، مردم نهاد و بانیانش خود اهالی مردم محله هستند.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا از عید مبعث تا عید فطر ادامه دارد، عنوان کرد: منشوبه رانی اکنون خواستگاهش در محله خواجه عطا است و از دیرباز تاکنون مردان محله هر صبح برای ماهیگیری و کسب رزق و روزی حلال با منشوبه خود به دریا زده و با دست پر به خانه باز می‌گشتند.

احمدی زاده با اشاره به حضور ۳۰ نفر در مسابقه منشوبه رانی، اضافه کرد: این مسابقات در دو بخش زیر ۵۰ سال و بالای ۵۰ سال برگزار شد و همچنین بخش جنبی خانوادگی هم اضافه کردیم تا خانواده ها بتوانند از این روز نهایت بهره را ببرند.

وی با بیان اینکه حضور فردی ۸۹ ساله در این مسابقه یا کسب مقام دو فرد بالای ۷۰ سال نشان می دهد همچنان امید در روح و زندگی مردم شهر بندرعباس جاری است، خاطرنشان کرد: در بخش  بالای ۵۰ سال یوسف چنگ ۵۲ ساله، غلام سالاری ۶۸ ساله و محمد آبید ۶۶ ساله به ترتیب اول تا سوم و در بخش زیر ۵۰ سال محمد سالاری ۴۵ ساله، حامد دهباشی ۳۵ ساله و بنیامین دلداری ۱۸ ساله به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *