سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

سیر نزولی ابتلا به کرونا در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سیر نزولی ابتلا به کرونا در خوزستان خبر داد و یادآور شد: این موضوع به معنی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و علاوه بر این، همچنان بر واکسیناسیون تاکید می‌شود.

به گزارش خورنا دکتر محمدحسین سرمست امروز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: آنچه مشخص است هم اکنون در نیمه دوم پیک فعلی کرونا قرار داریم و میزان مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خوزستان کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: در این پیک، میزان مراجعات روزانه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان تا ۱۲ هزار نفر رسید اما در ۲۴ ساعت گذشته، سه هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز مراجعه کردند که سه هزار و ۷۰۰ نفر آن به صورت سرپایی درمان شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده اند اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۳۳۱ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی، ۲۳۵ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌اند و ۵۳ بیمار اینتوبه نیز داریم.

سرمست گفت: در مجموع سیر ابتلا به کرونا در استان نزولی است اما این موضوع به معنی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و علاوه بر این، همچنان بر واکسیناسیون تاکید می‌شود.

وی در پایان یادآوری کرد: در نوروز گذشته قبل از اینکه پیک کرونا به صفر برسد، مجددا شاهد افزایش موارد بیماری بودیم و شرایط سختی رخ داد بنابراین باید از ساده‌انگاری در این ایام پرهیز شود.