رونمایی از ۲ اثر فرهنگی و هنری در خوزستان + تصاویر

مراسم رونمایی از کتاب "بر مدار فهم ناایستا" نوشته بابک عبدالهی و تابلو تجسمی "عاشورا" کاری از حجت‌الاسلام آرش نیک نژاد امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ با حضور مسئولان استانی و شهری در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در حاشیه این مراسم بابک عبدالهی نویسنده کتاب “بر مدار فهم ناایستا” گفت: این کتاب در مورد تاملات بیدل دهلوی شاعر پارسی گوی سبک هندی در اواخر قرن یازدهم و اوایل قرن دوازدهم هجری قمری است که در ۱۴۸ صفحه توسط انتشارات معتبر، وابسته به موسسه فرهنگی هنری آداب در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است.

وی عنوان کرد: به واسطه قدمت ۷۰۰ ساله زبان فارسی در شبه قاره هند یک نوع آثار فارسی با ارزشی نیز در این منطقه خلق شده که تا حدودی در ایران ناشناخته هستند و آثار بیدل دهلوی یکی از این نمونه‌ها بود که بعد از انقلاب اسلامی بیشتر به جامعه ایرانی شناسانده شد.

این نوسینده خوزستانی در پایان تصریح کرد: آثار بیدل دهلوی و سایر شاعران حوزه سبک هندی یا اصفهانی که در شبه قاره هندوستان زندگی می‌کردند دارای مفاهیم عمیق و با ارزشی هستند که برای شناسایی آنها به کارهای پژوهشی بیشتری نیاز است و هدف من از نوشتن این کتاب نیز ترغیب هرچه بیشتر فعالان فرهنگی برای کارهای پژوهشی در این زمینه است.

در ادامه حجت‌الاسلام آرش نیک نژاد نیز در مورد تابلو تجسمی عاشورا گفت: این تابلو، تلفیقی چند بعدی از ادبیات ایرانی و اِلمان‌های هنری ملی مانند نقاشی، کاشی‌کاری، نگارگری، گچ‌بری و غیره است که در آن رویکرد بازگشت به سنت‌ها و ضدیت با مدرنیته با توجه به طرحهای ذهنی و تجسم معناهای مورد نظر به تصویر کشیده شده است.