بیشترین بومی گزینی در پتروشیمی غدیر/ اجرای طرح های توسعه ای شرکت با هدف خودکفایی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر گفت: مهمترین نقطه متمایز شرکت پتروشیمی غدیر با سایر پتروشیمی ها، استفاده بیشتر از نیروی جوان و بومی است.

به گزارش خبرگزاری خورنا، حسین صفاری، مدیرعامل پتروشیمی غدیر اظهار کرد: شرکت پتروشیمی غدیر با بیش از ۶٠٠ پرسنل، علاوه بر اینکه بخش اعظم این نیروها را جوان ها تشکیل می‌دهند، نسبت به سایر پتروشیمی ها، نیروی بومی بیشتری به کار گرفته شده اند.

وی هدف از اجرای برنامه های توسعه ای را رفع گلوگاه و توسعه شرکت دانست و افزود: یکی از طرح های توسعه ای پتروشیمی غدیر، احداث واحد کلرآلکالی ۱۲٠ هزار تنی که با هدف خودکفایی و تولید محصول مورد نیاز صنعت پتروشیمی است.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر ادامه داد: اجرای این طرح از مهم ترین اقدامات انجام شده شرکت پتروشیمی غدیر است که علاوه بر تامین کلر مورد نیاز، حجم تولید و فروش شرکت چهار برابر شده و امکان افزایش تا هشت برابر را نیز وجود دارد.

صفاری عنوان کرد: شرکت پتروشیمی غدیر به منظور تامین اتیلن دی کلراید(EDC)  و تبدیل آن به وینیل کلراید مونومر(ماده اولیه تولید PVC) مورد نیاز خود از ۲ روش کلریناسیون مستقیم و اکسی کلریناسیون استفاده کرده که خوراک مورد نیاز واحد اکسی کلریناسیون اتیلن ( تامین از خط اتیلن غرب) و اکسیژن (تامین داخل مجتمع) است.

وی همچنین گفت: احداث یک واحد کلر آلکالی علاوه بر تامین کلر مورد نیاز، مزایای اقتصادی و فنی دیگری از جمله تولید سود کاستیک که دارای کاربردها و ارزش اقتصادی بالایی است را دارد.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر در ادامه به اهمیت حضور در نمایشگاه ها اشاره و تاکید کرد: حضور این شرکت در نمایشگاه ها از جمله ایران‌پلاست، علاوه بر ارتباط مستقیم با مشتریان خود، در جذب مشتریان جدید و توسعه بازار هدف آن، موثر است.