معمای گرانی نان در استان خوزستان

احمدرضا رستمی/

بیش از سه هفته از گرانی غیر قانونی نان در استان خوزستان می‌گذرد ولی مقامات این استان به جای بازگردانی قیمت به حالت قبلی تنها به پراکنده‌گویی و برخی تکذیبه‌های نصفه نیمه بسنده می‌کنند.

برطبق قانون کشور، هرگونه افزایش قیمت نان باید ابتدا در شورای عالی آرد و نان استانی تصویب و سپس از سوی استانداران ابلاغ شود.

ولی از آنجایی که نه چنین شورایی تاکنون در استان تشکیل شده و نه استاندار خوزستان هم در این زمینه ابلاغیه ای صادر کرده لذا به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت غیرقانونی و به نحوی خودسرانه بوده است.

اما از سوی دیگر برخی نانوایان نیز قسم آیه می‌خورند که این افزایش قیمت نه خودسرانه بلکه با ابلاغ قانونیست که اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد که واویلا!

چراکه این شائبه را به ذهن متبادر می‌کند که نوعی سیاست مبتنی بر ابلاغ پشت پرده و انکار علنی در دستور کار است تا نه تنها به مرور زمان از حساسیت‌های جامعه نسبت به گرانی نان کاسته شود بلکه قیمت جدید آن نیز در بین مردم جا اندازی شود.

می گویند خوزستان رکوردار تولید گندم در کشور است ولی گرانی نان در این استان همیشه ما را نسبت به این خبر دچار تردید می‌کند که آیا قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را!

در پایان از استاندار خوزستان تقاضا داریم ضمن تشکیل هرچه سریعتر جلسه شورای آرد و نان استان و شنیدن دغدغه‌های نانوایان، نسبت به بازگردانی قیمت نان به حالت قبلی اقدام کند چراکه بخش عمده‌ای از مردم استان خوزستان فقیرند و توانایی پرداخت این افزایش قیمت را ندارند….والسلام

احمدرضا رستمی از اهواز  ۲۱ بهمن ۱۴۰۰