معاون اقتصادی استاندار خوزستان:

کشاورزی خوزستان باید اقتصادی شود

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: کشاورزی استان برای اشتغال زایی بیشتر باید با افزایش راندمان‌ها در واحد سطح به سمت اقتصادی شدن حرکت کند.

به گزارش خورنا آقارضا فتوحی در حاشیه بازدید از پروژه شیلات شهرستان اندیمشک ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم‌ با توجه به اهدافی که انقلاب اسلامی داشته در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم تلاش کنیم.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های مناسب در حوزه شیلات و کشاورزی در استان خوزستان و به ویژه شهرستان اندیمشک وجود دارد که ضرورت دارد مدیران متولی در این حوزه در زمینه افزایش تولیدات و اقتصادی کردن کشاورزی در این منطقه دقت و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: باید راندمان‌ها را در واحد سطح افزایش دهیم تا محصولاتی که تولید می‌شوند برای تولید کننده اقتصادی باشد. دیدگاه ما به عنوان سیاستگذاران دولت در همه سطوح در استان، رونق بخشی به اقتصادی کردن کشاورزی است تا منجر به افزایش اشتغالزایی مردم منطقه شود.

فتوحی با بیان این که در حوزه صنایع از نظر اشتغال به منابع بیشتری نیاز است گفت: پتروشیمی‌های استان فقط ۲ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده اند این در حالی است که بخش کشاورزی، با وجود نظرات مختلف کارشناسان در این زمینه، می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل‌های متعددی را ایجاد کنید.

وی با تاکید بر اهمیت صادرات محصولات کشاورزی به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم در استان خوزستان توضیح داد: خوزستان نخستین استان کشور از نظر تولیدات کشاورزی است، همچنین تولید شیلات در استان به حدود ۱۴۰ هزار تن  می‌رسد که یکی از برنامه‌ها ما در حوزه شیلات افزایش میزان تولید به ۵۰۰ هزار تن طی چهار سال آینده است .

معاون استاندار خوزستان در پایان از همه دستگاهای اجرایی مرتبط با بخش کشاورزی و شیلات خواست که به صورت ویژه در این زمینه ورود کنند تا این دو حوزه رونق یابند.