چهره شهرهای نفتی خوزستان تغییر میکند

خورنا: دبیر کارگاه خوزستان، صنعت نفت و فرهنگ سکونت از برپایی نمایشگاه‌های شهری در سه شهر خوزستان خبر داد و گفت: چهره شهرهای نفت‌خیز استان خوزستان تغییر می‌کند.

وحید قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: نمایشگاه شهری متشکل از تصاویر با کیفیت و قدیمی از روزگار استخراج نفت در شهرهای خوزستان و تأسیس پالایشگاه آبادان در سه شهر خوزستان راه‌اندازی خواهد شد و در این خصوص مقدمات کار فراهم شده است.

وی با اشاره به شهرهایی که این نمایشگاه در آنها راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در سه شهر اهواز، آبادان و مسجدسلیمان این نمایشگاه برپا می‌شود که در شهر آبادان این نمایشگاه مفصل‌تر است.

قاسمی تصریح کرد: نمایشگاه مذکور در آبادان و در دو بخش محیط شهری و محوطه پالایشگاه برپا خواهد شد.

دبیر کارگاه خوزستان، صنعت نفت و فرهنگ سکونت با اشاره به برنامه کاری این کارگاه در روزهای آینده عنوان کرد: این کارگاه فعالیت خود را از صبح فردا با پذیرش شرکت‌کنندگان در اهواز آغاز می‌کند و رسماً افتتاحیه آن رأس ساعت ۱۵:۳۰ در محل مجتمع آموزشی صنعت نفت در جاده اهواز به ماهشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: قرار است این کارگاه با حضور شرکت‌کنندگان در روز جمعه در شهرهای مسجدسلیمان، لالی و هفتکل ادامه پیدا کند و روز شنبه نیز در شهرستان آبادان از مناطق بوارده و بریم بازدید خواهیم کرد.

قاسمی افزود: این کارگاه روز یکشنبه آینده برای شرکت‌کنندگان زمان آزاد درنظر گرفته که در صورت نیاز به بازدید مجدد از شهرهای مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و آبادان بار دیگر به این شهرها عزیمت می‌کنند.

وی عنوان کرد: این شهرها به دلیل وجود سکونت‌گاه‌های ساخته شده به واسطه اکتشاف نفت در خوزستان در برنامه این کارگاه ملی قرار گرفته است و اعضای هیئت علمی نیز گروه‌های شرکت‌کننده را همراهی می‌کنند.

دبیر کارگاه خوزستان، صنعت نفت و فرهنگ سکونت افزود: برای شرکت در این کارگاه بیش از ۶۰۰ نفر در قالب ۱۸۵ گروه دو تا سه نفره ثبت‌نام کرده بودند که با نظر اعضای هیئت داوری تنها ۳۰ گروه به مرحله برگزاری این کارگاه راه پیدا کردند.

قاسمی در پایان گفت: شرکت‌کنندگان خوزستانی در اولویت هیئت داوران برای شرکت در کارگاه قرار داشته‌اند.