گرانی‌ها کمر مردم را شکست؛ لطفا این قدر در خلاء صحبت نکنید

احمدرضا رستمی/

معاون پارلمانی رئیس جمهور مدعی است که دولت قبلی از بهمن ۹۹ تا پایان دولت، پول زیادی را بدون پشتوانه از بانکها استقراض کرده و به تبع آن تورم و فشار مضاعفی را بر دوش مردم تحمیل کرده است.

فارغ از صحیح یا اشتباه بودن ادعای مذکور، از این مقام محترم سئوال می‌کنیم اکنون که دولت متبوع حضرتعالی از بانکها استقراض نمی‌کند پس چرا نرخ تورم در این پنج ماه گذشته نیز همچنان روند صعودی دارد و هر روزه نیز شاهد افزایش سرسام آور قیمت‌ها در یکی از کالاهای مورد نیاز مردم هستیم؟

حضرت اجل به نظر می‌رسد که در خلاء صحبت می‌کنید و کمی از واقعیت‌های اجتماع خود دور هستید زیرا گرانی‌های کنونی که به مراتب بیشتر از دولت قبلی است کمر مردم را شکسته و در حال ایجاد یک اپیدمی گسترده سوء تغذیه در جامعه است که ادامه این وضعیت نیز می‌تواند سلامت نسلهای آینده را هم با مشکلات فراوانی مواجه کند.

عالیجناب در عصر کنونی اقتصاد علم است که شکوفایی آن بستگی دارد به رعایت یکسری قواعد علمی؛ ولی تا زمانی که این قواعد از جانب سیاست‌گذاران نادیده گرفته می‌شود باور کنید نرخ تورم همچنان بالا می‌رود و دولتها نیز چاره‌ای جز اعمال قوانین دستوری برای کنترل بازار نخواهند داشت؛ خواه می‌خواهد دولت روحانی باشد یا دولت رئیسی.

به عبارت ساده‌تر تا زمانی که امنیت سرمایه‌گذاری دستخوش قوانین خلق‌الساعه است و هزینه‌های تولید بالاست و دلالان نیز در فاصله تولید تا مصرف کالاهای مردم تنفس می‌کنند بی گمان انتظار توسعه اقتصادی رویای شیرینی است که هیچگاه محقق نمی‌شود.

در پایان به شما مسئول محترم و دولت مستقر پیشنهاد می‌شود که اگر می‌خواهید به این آشفته بازار کنونی در سطح اقتصاد کشور پایان دهید باید نه تنها از این شعارهای تکراری و انداختن توپ در زمین این و آن خودداری کنید بلکه باید نخبگان اقتصادی کشور را نیز صدا کنید و از آنها راهکارهای مناسب برای برون رفت از وضع موجود را بخواهید و گرنه کاهش ارزش پول ملی و فقیر شدن روز افزون مردم، کمترین تبعاتی است که با ادامه روند فعلی دیر یا زود شاهد آن خواهیم بود….والسلام

احمدرضا رستمی از اهواز چهارم بهمن ۱۴۰۰