جزئیات دیدار سفیر ژاپن با معاون اقتصادی استاندار خوزستان

کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران امروز دوشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۰ با آقارضا فتوحی معاون اقتصادی استاندار خوزستان در محل استانداری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خورنا سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر ژاپن در ایران توضیح داد: با توجه به برخورداری استان خوزستان از ظرفیت‌های مختلف در عرصه‌های نفت، گاز، آب و…. امیدواریم شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران ژاپنی در این استان باشیم.

آقارضا فتوحی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بازدید سفیر ژاپن از برخی نقاط استان گفت: این بازدیدها آشنایی بیشتر طرف ژاپنی با پتانسیل های استان  را به دنبال دارد و زمینه برای تعامل بیشتر با توجه به استعدادهای بالقوه استان را نیز فراهم می‌‌کند.

وی نسبت به وجود بستر لازم برای همکاری در حوزه‌های مختلف شامل آب، برق، گاز، کشاورزی، شیلات، صنعت و تکنولوژی ابراز امیدواری کرد و افزود: امید است در اثر تعامل دو جانبه و بهره‌مندی متخصصان دو کشور زمینه ارتقای شرایط استان بیش از پیش فراهم گردد.

معاون استاندار خوزستان در پایان کشور ژاپن را یکی از کشورهای با سابقه در زمینه دانش مقابله با بلایای طبیعی نام برد و گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از تجارب و دانش به دست آمده در آن کشور بتوانیم زمینه بهره‌مندی از این تجربیات را در استان پیاده‌سازی کنیم که در این راستا طرف ژاپنی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در استان اعلام آمادگی نموده است.

سفیر ژاپن در ایران نیز با تاکید بر این که استان خوزستان از منابع انرژی زیادی برخوردار است توضیح داد: استان خوزستان برای ژاپن استانی بسیار مهم در امر تعاملات و سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

“کازو توشی آیکاوا” گفت: هدف من از سفر به استان خوزستان بازدید از مناطق مختلف این استان است تا ظرفیت‌های مختلف این استان را از نزدیک ببینم.

وی در پایان یادآور شد: خیلی خوشحال هستم که روابط ما با ایران بیشتر شود و از آن استقبال می‌کنیم.